Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol55no104

“Daj i uzmi”: reprezentacije postsocijalističke “nove buržoazije” u glazbenim video spotovima

Ondřej Daniel orcid id orcid.org/0000-0002-2335-2717 ; Metropolitan University Prague


Puni tekst: engleski pdf 234 Kb

str. 67-79

preuzimanja: 811

citiraj


Sažetak

Ovaj je rad pokušaj primjene modela društvenih odnosa utemeljenih na klasnom segmentu za koji se u radu koristi termin “nova buržoazija”. Dok se jedan dio socijalističke elite lako apsorbirao u novu buržoaziju, odnos nove buržoazije sa socijalističkom “novom klasom” ostaje nejasan. Promjene koje su pratile raspad socijalističkih režima poklapale su se s novim modelima stjecanja kapitala u kapitalističkim zemljama. Premda diskursi valorizacije bogatstva nisu jedinstvena značajka postsocijalističkog konteksta, njihova važnost u postsocijalizmu kao vremenu brzih ekonomskih i društvenih promjena raste. U općeprihvaćenoj inačici hegemonijskog narativa, postsocijalizam je favorizirao one koji su se mogli prilagoditi na često surove uvjete tržišta. U radu se na temelju glazbenih video spotova rekonstruiraju predodžbe koje se odnose na strane zemlje: radostan susret sa zapadom i žudnja za jugom. Drugi postsocijalistički video spotovi nude pogled koji je ambivalentniji. Na taj se način postavlja više aktualnih pitanja koja su posebno relevantna za trenutnu krizu postsocijalističkih liberalnih demokracija.

Ključne riječi

klasa, postsocijalizam, nova buržoazija, glazbeni spotovi, pop glazba

Hrčak ID:

202029

URI

https://hrcak.srce.hr/202029

Datum izdavanja:

21.6.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.120 *