Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol54no104

Kriteriji izvrsnosti u humanistici

Petar Bagarić ; Institute of Ethnology and Folklore Research, Zagreb


Puni tekst: engleski pdf 191 Kb

str. 69-86

preuzimanja: 664

citiraj


Sažetak

Izvorno je izvrsnost u humanistici shvaćena kao agonistička i patricijska vrlina koja se oslanjala na prometejski hybris subjekta humanistike. Taj je heroj duha imao u sebi utjeloviti najviše ljudske vrline (shvaćene kroz liberalno-civilizacijsku prizmu): kozmopolitizam, liberalizam, filantropiju. No trenutno su značenje i upotreba termina izvrsnost određeni idejom kvalitete razvijenom u organizacijskim znanostima, na koju se, osim korporacija, pozivaju i vlade i ministarstva. Ta ideja počiva na pretpostavci da kvaliteta proizvoda ovisi prvenstveno o organizaciji radnih procesa. Zbog toga se i humanistici kao temeljni kriterij izvrsnosti nameće onaj ispunjavanja organizacijskih zahtjeva poput: zahtjeva za umreženošću, za prepoznatljivošću, za diseminacijom itd. U takvoj je situaciji heroj duha ustupio mjesto krajnjem korisniku kao dominantnoj figuri na koju se nadovezuje retorika korporacijske izvrsnosti. Humanistika se tako zatiče u poziciji otežane komunikacije s prevladavajućom društvenom paradigmom oblikovanom prema korporacijskom uzoru.

Ključne riječi

heroj duha, humanistika, izvrsnost, krajnji korisnik

Hrčak ID:

179600

URI

https://hrcak.srce.hr/179600

Datum izdavanja:

12.4.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.521 *