Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2021.1952

Određivanje izvoznih kompetencija u industriji namještaja uz pomoć modela stabla odlučivanja

Alper Aytekin orcid id orcid.org/0000-0002-2756-7870 ; Bartin University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Management Information Systems, Bartin, Turkey
Mehmet Pekkaya ; Zonguldak Bülent Ecevit University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration, Zonguldak, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 831 Kb

str. 13-30

preuzimanja: 639

citiraj


Sažetak

Kako bi se povećala konkurentnost tvrtke, potrebno je uzeti u obzir čimbenike koji utječu na domaće i inozemno tržište. Tvrtke koje žele biti kontinuirano zastupljene na inozemnom tržištu moraju se izdvajati od ostalih tvrtki i imati znatne prednosti pred konkurentskim tvrtkama. Ako tvrtke više pozornosti pridaju čimbenicima koji utječu na izvoz, može se očekivati da će biti konkurentne u izvozu svojih proizvoda. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi čimbenike i probleme koji u industriji namještaja utječu na izvoz i procijeniti njihov utjecaj na izvoznu uspješnost. U tu su svrhu anketirana 182 voditelja tvrtki za proizvodnju namještaja koje posluju u Turskoj. Scenariji prikazani u ovom istraživanju načinjeni su uz pomoću algoritma J48 – modela stabla odlučivanja, što je jedna od metoda rudarenja podataka. Zahvaljujući tim scenarijima, izrađeni su hodogrami koji mogu pomoći tvrtkama i voditeljima u planiranju izvoza. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su glavne odrednice izvoza status osoblja, inozemno iskustvo voditelja tvrtke i pravni oblik tvrtke.

Ključne riječi

odrednice izvoza; industrija namještaja; rudarenje podataka; stablo odlučivanja

Hrčak ID:

252016

URI

https://hrcak.srce.hr/252016

Datum izdavanja:

11.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.233 *