Drvna industrija, Vol. 72 No. 1, 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drvind.2021.1952
Određivanje izvoznih kompetencija u industriji namještaja uz pomoć modela stabla odlučivanja
Alper Aytekin
orcid.org/0000-0002-2756-7870
; Bartin University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Management Information Systems, Bartin, Turkey
Mehmet Pekkaya
; Zonguldak Bülent Ecevit University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Department of Business Administration, Zonguldak, Turkey
Sažetak
Kako bi se povećala konkurentnost tvrtke, potrebno je uzeti u obzir čimbenike koji utječu na domaće i inozemno tržište. Tvrtke koje žele biti kontinuirano zastupljene na inozemnom tržištu moraju se izdvajati od ostalih tvrtki i imati znatne prednosti pred konkurentskim tvrtkama. Ako tvrtke više pozornosti pridaju čimbenicima koji utječu na izvoz, može se očekivati da će biti konkurentne u izvozu svojih proizvoda. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi čimbenike i probleme koji u industriji namještaja utječu na izvoz i procijeniti njihov utjecaj na izvoznu uspješnost. U tu su svrhu anketirana 182 voditelja tvrtki za proizvodnju namještaja koje posluju u Turskoj. Scenariji prikazani u ovom istraživanju načinjeni su uz pomoću algoritma J48 – modela stabla odlučivanja, što je jedna od metoda rudarenja podataka. Zahvaljujući tim scenarijima, izrađeni su hodogrami koji mogu pomoći tvrtkama i voditeljima u planiranju izvoza. Rezultati ovog istraživanja pokazali su da su glavne odrednice izvoza status osoblja, inozemno iskustvo voditelja tvrtke i pravni oblik tvrtke.
Ključne riječi
odrednice izvoza; industrija namještaja; rudarenje podataka; stablo odlučivanja
Hrčak ID:
252016
URI
Datum izdavanja:
11.2.2021.
Posjeta: 2.233 *