Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Mediji u slobodnom vremenu djece i komunikacija o medijskim sadržajima

Vlasta Ilišin


Puni tekst: hrvatski pdf 327 Kb

str. 9-34

preuzimanja: 9.284

citiraj


Sažetak

U ovom prilogu analizirani su podaci iz istraživanja o ulozi medija u
svakodnevnom životu djece u Hrvatskoj koje je provedeno 2000. godine na
uzorku od 1000 učenika osnovnih škola od 5. do 8. razreda.
Pokazalo se da je korištenje različitih medija, osim druženja s vršnjacima,
najčešća aktivnost u slobodnom vremenu djece. Kao i u svijetu, najkorišteniji
medij je televizija, a djeca najčešće gledaju filmski program i kvizove. U preferencijama
različitih medijskih sadržaja djecu međusobno najviše diferencira
spolno obilježje, odnosno različiti modeli socijalizacije. Na osnovi medijskih
sadržaja što ih djeca najviše koriste, zaključeno je da mediji ponajprije imaju
zabavnu funkciju, no uz indicije da je njihova obrazovna uloga nešto veća
nego kod odrasle populacije. Premda je prisutnost medija u slobodnom vremenu
djece izrazita, utvrđeno je da učestalost razgovora o medijskim sadržajima
(filmovima, glazbi i knjigama) nije adekvatna tome. Točnije, u komunikaciji
djece s vršnjacima ta je tema najfrekventnija, no u komunikaciji s roditeljima
ona je osrednje zastupljena. Pritom su registrirane i vrlo male varijacije,
poglavito s obzirom na dob i školski uspjeh djece. Iznenađujući i porazan nalaz
je da stupanj obrazovanja roditelja ne utječe na korištenje medija od
strane djece, ni na njihovu komunikaciju s djecom o medijskim sadržajima. Ta
tendencija sugerira da, iako se za roditelje smatra da imaju najveću odgovornost
za osposobljavanje djece za selektivno korištenje medija, oni (još) nisu
spremni preuzeti ulogu i medijskih odgajatelja.

Ključne riječi

socijalizacija djece; slobodno vrijeme djece; masovni mediji; korištenje masovnih medija; komunikacija djece i roditelja

Hrčak ID:

23306

URI

https://hrcak.srce.hr/23306

Datum izdavanja:

10.12.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 17.259 *