Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Medijska koncentracija: izazov pluralizmu medija u Srednjoj i Istočnoj Europi

Zrinjka Peruško


Puni tekst: hrvatski pdf 253 Kb

str. 39-58

preuzimanja: 2.588

citiraj


Sažetak

Članak govori o medijskoj koncentraciji koja u suvremenom globaliziranom
svijetu prijeti medijskoj raznolikosti i pluralizmu. Pluralizam je u medijskim
politikama najčešće shvaćen kao posljedica strukturalne raznolikosti medijskog
sustava, gdje je najčešće osnovna briga politika u sprečavanju ili nadzoru
monopola ili koncentracije vlasništva u medijima. Posljednja desetljeća
pokazala su da se sve više smanjuje broj medijskih kompanija koje nadziru
proizvodnju i emitiranje zabavnog i informativnog sadržaja. I u zemljama Srednje
i Istočne Europe trendovi koncentracije i konglocentracije medija su jasni.
Kakav je u tome utjecaj globalizacijskih kretanja? Postoji li stvarni pluralizam
u medijima zemalja Srednje i Istočne Europe, koje su u proteklom desetljeću
imale velik porast raznolikosti medija u vrstama i oblicima, te su otvorile
svoja tržišta raznolikosti vlasništva. Koliko takav razvoj pridonosi stvarnom
pluralizmu ideja, onom koji pogoduje javnosti i razvoju civilnoga društva? U
članku se ta pitanja postavljaju, a na neka od njih se daje i odgovor.

Ključne riječi

medijski pluralizam; monopolizacija medija; civilno društvo; Srednja Europa; Istočna Europa

Hrčak ID:

23324

URI

https://hrcak.srce.hr/23324

Datum izdavanja:

10.6.2003.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.573 *