Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Procjena dobivenih knjižničarskih kompetencija završenih studenata informacijskih znanosti u Hrvatskoj

Martina Dragija Ivanović orcid id orcid.org/0000-0002-6541-7195 ; Odjel za informacijske znanosti, Sveučilište u Zadru
Boris Badurina orcid id orcid.org/0000-0003-4111-6811 ; Odsjek za informacijske znanosti, Filozofski fakultet, Sveučilište u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 350 Kb

str. 703-746

preuzimanja: 752

citiraj


Sažetak

Cilj: Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati u kojoj mjeri studiji informacijskih znanosti / knjižničarstva pripremaju studente za buduće poslove u knjižnicama odnosno u kojoj mjeri studijski programi, iz perspektive bivših studenata, osiguravaju potrebne kompetencije. To su ujedno i glavna istraživačka pitanja, a pretpostavka od koje se krenulo je da studiji osiguravaju kompetencije potrebne za knjižničarske poslove odnosno da ispitanici percipiraju kompetencije koje su dobili na studiju kao adekvatne za posao koji obavljaju.

Metodologija: Istraživanje je provedeno metodom ankete. Za potrebe istraživanja pripremljen je online anketni upitnik podijeljen u grupe pitanja: sociodemografski podaci; motivi upisa na studij informacijskih znanosti/knjižničarstva; podaci o zaposlenju; procjena kompetencija stečenih na studiju; alumni mreža; studentska praksa; članstvo i aktivnost u stručnim udruženjima. Upitnik je distribuiran alumni klubovima odnosno putem osobnih poznanstava bivših studenata.

Rezultati: Rezultati istraživanja ukazuju da je ukupna procjena dobivenih kompetencija ispitanika na studijima informacijskih znanosti/knjižničarstva relativno niska. Pojedine stavke poput prakse ocijenjene su i negativno što ukazuje na nezadovoljstvo pojedinim aspektima studija. S druge strane motivi upisa studenata na studije informacijskih znanosti/knjižničarstva većinom su pozitivni u smislu da su uglavnom upisivali studij u području kojim se žele baviti. Također zadovoljstvo poslom je relativno visoko.

Ograničenja: Rezultati istraživanja ukazuju na raskorak između ishoda učenja i kompetencija koje se očekuju da će ih studenti imati završetkom studija i percepcije studenata o razini dobivenih kompetencija. No istraživanjem nije obuhvaćen aspekt ispitanikovih očekivanja. Osim toga, provedeno istraživanje nije uzelo u obzir uspješnost studenata tijekom studija što može biti dodatni faktor u generiranju raskoraka.

Originalnost: Provedeno istraživanja ukazuje na potencijalni problem u pojedinim segmentima studijskih programa studija informacijskih znanosti / knjižničarstva obuhvaćenih istraživanjem. Rezultati mogu poslužiti za eliminaciju uočenih problema

Ključne riječi

knjižničarstvo; kompetencije; informacijske znanosti; ishodi učenja

Hrčak ID:

252938

URI

https://hrcak.srce.hr/252938

Datum izdavanja:

29.1.2021.

Posjeta: 1.554 *