Medijske studije, Vol. 11 No. 22, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.11.22.1
Emocionalizacija i privatizacija političke komunikacije na Facebooku : Faktori koji stimuliraju interakciju građana?
Milica Vučković
; Fakultet političkih znanosti u Zagrebu
Tanja Oblak Črnič
; Fakultet društvenih znanosti, Sveučilište u Ljubljani
Sažetak
Društveni mediji su često optuživani kao jedan od glavnih stimulatora personalizacije političke komunikacija, a posljedično i kao jedan od faktora koji utječu na depolitizaciju suvremene politike. Ipak, personalizacija može potaknuti određene korisnike da više pažnje posvete političkim temama te da djeluju responsivnije prema personaliziranim političkim profilima. U ovom članku su prezentirani rezultati longitudinalne analize političke komunikacije Baracka Obame na njegovoj Facebook stranici. Istraživanje je pokušalo odgovoriti na pitanje u kojoj mjeri je Obama putem Facebooka komunicirao političke teme, a u kojoj mjeri osobni profil, te ima li prisutnost emocija i referenci na privatni život u postovima određeni efekt na korisnike Facebooka, mjereno kroz broj lajkova, komentara i dijeljenja koje ti određeni postovi dobiju. Oslanjajući se na rezultate kvantitativne analize sadržaja koja je provedena na 2804 Facebook posta koji su objavljeni na Obaminoj stranici u razdoblju od 2008. do 2016., istraživanje je otkrilo kako je Obama svoju Facebook stranicu koristio prvenstveno za komuniciranje političkih tema, a tek onda i osobnog profila. Dok je personalizacija Obamine političke komunikacije na Facebooku predmet opširnije rasprave, ovo istraživanje potvrđuje kako postovi koji sadrže emocije i reference na privatni profil privlače veći broj odgovora (lajkova, komentara, dijeljenja) korisnika Facebooka od postova koji ne sadrže emocije ili reference na privatni profil.
Ključne riječi
personalizacija, emocionalizacija, društveni mediji, Barack Obama, analiza sadržaja, Facebook
Hrčak ID:
253368
URI
Posjeta: 664 *