Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.3

Analiza sentimenta sirijskog sukoba na Twitteru

Danijela Lucić orcid id orcid.org/0000-0002-5658-3220 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za sociologiju
Josip Katalinić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti
Tomislav Dokman ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti


Puni tekst: engleski pdf 567 Kb

str. 46-61

preuzimanja: 329

citiraj


Sažetak

Društveni mediji postali su bitna platforma za širenje ideja i interesa u društvenim sukobima. Za analizu sirijskog sukoba korištena je analiza sentimenta, kako bi se shvatilo na koji način sentiment oblikuje aktualno političko okruženje i utječe na znanje recipijenta. Rad ukazuje na važnost društvenih mreža, ali i na njihov potencijal u svrgavanju režima, kao i na sam proces radikalizacije. Autori predlažu nekoliko faza koje se mogu koristiti u analizi tweetova. Analiza sentimenta je korištena na treniranom skupu podataka kako bi se dobio uvid u tweetove različitih frakcija sirijskog sukoba. Odabrani tweetovi odnose se na raketni napadom 14. travnja 2018., kao i na dan nakon napada, 15. travnja 2018. Analizirani Twitter profili uključuju tri različite strane: pro-Assad, pro-Zapad i anti-Assad. Rezultati pokazuju da postoji stvarni sukob u društvenim medijima s ciljem utjecanja na ljudske emocije.

Ključne riječi

Sirijski sukob, Arapsko proljeće, napad na Siriju, Twitter, analiza sentimenta

Hrčak ID:

253375

URI

https://hrcak.srce.hr/253375

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 729 *