Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.11.22.4

Uloga novih tehnologija u borbi protiv lažnih vijesti – iskustva i izazovi hrvatskih medijskih organizacija

Tanja Grmuša orcid id orcid.org/0000-0002-2675-0171 ; Poslovno veleučilište Zagreb, Zagreb, Hrvatska
Lordan Prelog orcid id orcid.org/0000-0002-5868-7154 ; Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 543 Kb

str. 62-80

preuzimanja: 411

citiraj


Sažetak

Konvergencija medija praćena razvojem novih tehnologija nastoji osigurati upotrebu pristigle‏ informacije na svim komunikacijskim kanalima koje medijska organizacija posjeduje, a preduvjet‏ za spomenuti način rada je integrirana redakcija. Takav pristup podrazumijeva suradnju donedavno‏ strogo razdvojenih odjela, osoblja i tehnologije, koji moraju biti educirani i osposobljeni za rad u digitalnom‏ okruženju. Velik je to izazov i za profesionalne novinarske standarde zbog imperativa brzine, ali‏ i promjene načina komunikacije izvora s medijima. S druge strane, promjena uloge publike koju čine aktivni‏ kreatori masovne komunikacije traži kontinuirano provjeravanje etičnosti kanala i komunikatora,‏ a sve s ciljem jačanja vjerodostojnosti medija koji gube povjerenje konzumenata u odnosu na društvene‏ mreže. Dubinu komunikacijske krize koja je vrhunac doživjela inflacijom lažnih vijesti prepoznala je i‏ Europska komisija koja naglašava važnost samoregulacije. Istodobno, tehnološki divovi i digitalne platforme‏ pokušavaju dati svoj doprinos u razvoju automatiziranih (fact-check) sustava vođenih umjetnom‏ inteligencijom, koji bi trebali olakšati novinarima, urednicima, ali i korisnicima prepoznavanje društveno‏ štetnih komunikacijskih formi. Cilj je rada istražiti iskustva hrvatskih novinara s radom u integriranoj redakciji,‏ kao i njihov odnos prema cjeloživotnom obrazovanju te profesionalnim standardima struke u‏ digitalnom dobu kojima veliki izazov predstavljaju lažne vijesti te ispitati primjenu umjetne inteligencije u‏ provjeri informacija i borbi protiv dezinformacija.‏

Ključne riječi

konvergencija medija, integrirana redakcija, profesionalni standardi, vjerodostojnost medija, lažne vijesti, umjetna inteligencija

Hrčak ID:

253377

URI

https://hrcak.srce.hr/253377

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.065 *