Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15644/asc55/1/4
Znanje učitelja osnovnih škola o avulziji zuba
Ivan Salarić
orcid.org/0000-0001-8390-8185
; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Daniela Tikvica Medojević
; Privatna ordinacija dentalne medicine,Zagreb, Republika Hrvatska
Ksenija Baždarić
; Katedra za medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Republika Hrvatska
Josipa Kern
; Katedra za medicinsku statistiku, epidemiologiju i medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar, Zagreb, Republika Hrvatska
Ante Miličević
; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Petar Đanić
orcid.org/0000-0002-6789-2782
; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Josip Biočić
; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Darko Macan
orcid.org/0000-0001-8632-8186
; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska: Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Sažetak
Cilj: Trauma trajne denticije najčešća je kod djece u dobi od 7 do 9 godina te su učitelji prvi koji je uočavaju. Avulzija je potpuno izbijanje zuba iz zubne alveole i najteži je oblik dentalne traume. S obzirom na to da učitelji osnovnih škola u takvim slučajevima najčešće preuzimaju ulogu školske medicinske sestre, svrha istraživanja bila je procijeniti njihovu sposobnost pri zbrinjavanju te znanje o avulziji zuba. Materijal i metode: Uručeno je 312 anketnih upitnika učiteljima iz 24 nasumično odabrane osnovne škole u Zagrebu. Izrađen je algoritam za procjenu sposobnosti zbrinjavanja djeteta. Rezultati: Odziv ispitanika iznosio je 81,37 % (N = 255). Samo 3,14 % učitelja ispravno bi replantiralo trajni zub, a 49,92 % odvelo bi učenika u najkraćem roku doktoru dentalne medicine. Polovina ispitanika (50,2 %; N = 128) spremila bi izbijeni zub u rupčić. Sveukupno je samo 4,71 % ispitanika (N = 12) ocijenjeno sposobnima za zbrinjavanje avulzije trajnoga zuba kod djece. Zaključak: Rezultati istraživanja otkrili su nedostatke u organizaciji školskog zdravstva, ozbiljan nedostatak znanja učitelja osnovnih škola te upozorili na nužnost kontinuirane izobrazbe učitelja kad je riječ o toj temi.
Ključne riječi
MeSH pojmovi: avulzija zuba; školski učitelji; zdravstvene spoznaje, stavovi i praksa; stomatološko obrazovanje. Autorske ključne riječi: istraživanje obrazovanja, stajališta, zdravstveni odgoj, stomatološki, znanje, anketni upitnici, avulzija zuba
Hrčak ID:
254135
URI
Datum izdavanja:
20.3.2021.
Posjeta: 2.659 *