Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15644/asc55/1/4

Znanje učitelja osnovnih škola o avulziji zuba

Ivan Salarić orcid id orcid.org/0000-0001-8390-8185 ; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Daniela Tikvica Medojević ; Privatna ordinacija dentalne medicine,Zagreb, Republika Hrvatska
Ksenija Baždarić ; Katedra za medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Republika Hrvatska
Josipa Kern ; Katedra za medicinsku statistiku, epidemiologiju i medicinsku informatiku, Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Škola narodnog zdravlja Andrija Štampar, Zagreb, Republika Hrvatska
Ante Miličević ; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Petar Đanić orcid id orcid.org/0000-0002-6789-2782 ; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Josip Biočić ; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska; Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska
Darko Macan orcid id orcid.org/0000-0001-8632-8186 ; Zavod za oralnu kirurgiju, Stomatološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Republika Hrvatska: Klinika za kirurgiju lica, čeljusti i usta, Klinička bolnica Dubrava, Zagreb, Republika Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 372 Kb

str. 28-36

preuzimanja: 671

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

str. 28-36

preuzimanja: 158

citiraj


Sažetak

Cilj: Trauma trajne denticije najčešća je kod djece u dobi od 7 do 9 godina te su učitelji prvi koji je uočavaju. Avulzija je potpuno izbijanje zuba iz zubne alveole i najteži je oblik dentalne traume. S obzirom na to da učitelji osnovnih škola u takvim slučajevima najčešće preuzimaju ulogu školske medicinske sestre, svrha istraživanja bila je procijeniti njihovu sposobnost pri zbrinjavanju te znanje o avulziji zuba. Materijal i metode: Uručeno je 312 anketnih upitnika učiteljima iz 24 nasumično odabrane osnovne škole u Zagrebu. Izrađen je algoritam za procjenu sposobnosti zbrinjavanja djeteta. Rezultati: Odziv ispitanika iznosio je 81,37 % (N = 255). Samo 3,14 % učitelja ispravno bi replantiralo trajni zub, a 49,92 % odvelo bi učenika u najkraćem roku doktoru dentalne medicine. Polovina ispitanika (50,2 %; N = 128) spremila bi izbijeni zub u rupčić. Sveukupno je samo 4,71 % ispitanika (N = 12) ocijenjeno sposobnima za zbrinjavanje avulzije trajnoga zuba kod djece. Zaključak: Rezultati istraživanja otkrili su nedostatke u organizaciji školskog zdravstva, ozbiljan nedostatak znanja učitelja osnovnih škola te upozorili na nužnost kontinuirane izobrazbe učitelja kad je riječ o toj temi.

Ključne riječi

MeSH pojmovi: avulzija zuba; školski učitelji; zdravstvene spoznaje, stavovi i praksa; stomatološko obrazovanje. Autorske ključne riječi: istraživanje obrazovanja, stajališta, zdravstveni odgoj, stomatološki, znanje, anketni upitnici, avulzija zuba

Hrčak ID:

254135

URI

https://hrcak.srce.hr/254135

Datum izdavanja:

20.3.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.683 *