Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5513/JCEA01/22.1.3026
Kupnja ekološkog povrća kao oblik pro-okolišnog ponašanja: Primjena teorije aktiviranja normi
Ivica Faletar
; Federal Research Institute for Rural Areas, Forestry and Fisheries, Institute of Market Analysis, Johann Heinrich von Thünen Institute, Bundesallee 63, 38116 Braunschweig, Germany
Damir Kovačić
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia
Marija Cerjak
; University of Zagreb Faculty of Agriculture, Department of Agricultural Marketing, Svetošimunska cesta 25, 10000 Zagreb, Croatia
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi primjenjivost teorije aktiviranja normi u kontekstu kupnje ekološkog povrća s namjerom kupnje kao ciljanom varijablom. Anketno ispitivanje provedeno je na uzorku od 404 potrošača ekološkog povrća. Rezultati modeliranja strukturnih jednadžbi otkrili su da su odrednice osobne norme bile svijest o potrebi i društvena norma. Osobna norma i društvena norma značajno i pozitivno utjecale su na namjeru kupnje ekološkog povrća, potvrđujući primjenjivost teorije aktiviranja normi. Na temelju ovih rezultata, date su preporuke za marketinšku praksu s ciljem jačanja namjere kupnje ekološkog povrća i na taj način kupovnog ponašanja potrošača ekološkog povrća kao oblika pro-okolišnog ponašanja.
Ključne riječi
teorija aktiviranja normi; ekološko povrće; pro-okolišno ponašanje
Hrčak ID:
254980
URI
Datum izdavanja:
28.3.2021.
Posjeta: 1.948 *