Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

UPRAVLJANJE LJUDSKIM POTENCIJALOM U ŠKOLSTVU

Stjepan Staničić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Puni tekst: hrvatski pdf 136 Kb

str. 515-533

preuzimanja: 4.750

citiraj


Sažetak

Ljudski je potencijal nedvojbeno odlučujući čimbenik uspjeha
u tržišnim uvjetima poslovanja svih djelatnosti. Intenzivnija skrb za taj potencijal u školstvu prepoznaje se u vremenu promjena, kada se naglo osvještava njegova važnost u ostvarivanju odgojnih i obrazovnih ciljeva. Tijekom (kratke) realizacije potprojekta „Ljudski potencijali za promjene hrvatskog školstva“, a u sastavu projekta „Model obveznog školovanja – studija izvodljivosti“, prikupili smo neke kvantitativne pokazatelje. U ovom smo prilogu kratko analizirali potencijal kojim raspolaže hrvatsko školstvo, ciljeve i funkcije upravljanja tim potencijalom, što se u tom području očekuje od ravnatelja te kakva je situacija na tržištu rada. Došli smo do zaključka da u Hrvatskoj, na razini sustava, ne postoji cjelovita
skrb za ljudski potencijal u školstvu, te da obrazovne ustanove nemaju zadovoljavajuću podršku. Upravna podrška razvijena je na štetu istraživačke i razvojne (85 : 15). Administrativno i represivno je prevladalo i omalovažilo stručno i preventivno. S autonomijom škola raste odgovornost ravnatelja za vrsnoću ljudskoga potencijala pa je potrebno pokrenuti njihovo osposobljavanje u tom području. Daljnjim istraživanjima potrebno je utvrditi kvalitativni aspekt fenomena ljudskoga potencijala za promjene u hrvatskom školstvu.

Ključne riječi

Institucije podrške u školstvu; ljudski potencijal u školstvu; ravnatelji; tržište rada u školstvu; upravljanje ljudskim potencijalom u školstvu; zaposleni u školstvu

Hrčak ID:

23543

URI

https://hrcak.srce.hr/23543

Datum izdavanja:

14.11.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 8.648 *