Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

KREATIVNOST I DIVERGENTNO MIŠLJENJE U NASTAVI PRIRODOSLOVLJA

Antonio Svedružić


Puni tekst: hrvatski pdf 99 Kb

str. 103-118

preuzimanja: 2.737

citiraj


Sažetak

U radu je razložen pojam »problem« i njegovo rješavanje u kontekstu suvremene filozofije i metodike prirodnih znanosti. Rješavanje prirodoznanstvenih problema opisano je u sklopu kreativnoga misaonog proces u kojem temeljnu ulogu ima divergentno mišljenje.
U eksperimentalnom dijelu rada govori se o istraživanju čiji je cilj izrada metrijski pouzdanog instrumenta za mjerenje znanstvene kreativnosti i komponenti divergentnog mišljenja, kako bi se odgovorilo na problem odnosa školskog uspjeha i kreativnosti, kao i odnosa pojedinih komponenata divergentnog mišljenja.
Rezultati istraživanja dobiveni korištenjem testa znanstvene kreativnosti potvrdili su indicije o povezanosti školskog uspjeha i kreativnih potencijala učenika, kao i razlike u distribuciji rezultata s obzirom na pojedine komponente divergentnog mišljenja.

Ključne riječi

Problem; kreativni čin; divergentno mišljenje; test znanstvene kreativnosti

Hrčak ID:

2340

URI

https://hrcak.srce.hr/2340

Datum izdavanja:

9.1.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.852 *