Izvorni znanstveni članak
IZAZOVI HNOS-A: PROJEKTNA NASTAVA U VJERONAUKU
Jadranka Garmaz
; Katolički bogoslovni fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Projektna nastava svojevrstan je odgovor škole na izazove
društva. Današnja škola mora omogućiti razvoj i poticanje dinamičkih
sposobnosti i različitih darova učenika, jer samo informirani,
kompetentni i motivirani ljudi mogu biti otvoreni za sve promjene
koje donosi (post)moderno društvo i mogu pridonijeti razvoju tog
društva. Zbog toga Hrvatski nacionalni obrazovni standard ističe
nastavne metode kao npr. egzemplarno i zorno učenje, terensku
i iskustvenu nastavu unutar kojih se otvaraju mogu ćnosti i za
integraciju projekata u nastavi i uporabu projektne metode u njoj.
Cilj takve nastave je kod učenika potaknuti: samostalno učenje
i djelovanje; spoznaju vlastitih sposobnosti i potreb â i njihov
daljnji razvoj; razvijanje djelotvornosti i preuzimanje odgovornosti;
izgradnju društveno-povijesne senzibilnosti za pristup problemima
i izazovima; razvijanje komunikativnih i suradničkih sposobnosti
i kulturu rješavanja konflikata; ovladavanje organizacijskim
sposobnostima itd. Projektna se nastava može dobro integrirati
u nastavu vjeronauk a jer omogu ćuje svestrani raz voj učenik a
i posredovanje općeljudsk ih i k ršćansk ih vrednota i pomaže u
izgradnji osobnog, vjerskog i društvenog identiteta učenika.
U članku se polazi od upoznavanja s temeljnim odrednicama
nastavnih metoda i oblika rada koje predlaže Hrvatski nacionalni
obrazovni standard. Zatim se donose neke osnovne naznake
istraživačke i iskustvene nastave, a unutar njih se iz vjeronaučne
perspektive fokusira projektna nastava.
Ključne riječi
HNOS; istraživačka nastava; iskustveno učenje; projektna nastava; projektna metoda; vjeronauk
Hrčak ID:
23630
URI
Datum izdavanja:
21.6.2006.
Posjeta: 4.985 *