Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.3935/ljsr.v27i3.404

USPOREDBA STIGME PREMA DEPRESIVNIM OSOBAMA I VLASTITOJ DEPRESIJI KOD STUDENATA POMAGAČKIH I NEPOMAGAČKIH STRUKA

Silvija Ručević orcid id orcid.org/0000-0001-9091-2924 ; Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, J. J. Strossmayer University of Osijek, Osijek, Croatia
Dalia Pribisalić orcid id orcid.org/0000-0001-5155-9793 ; Faculty of Law, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 557 Kb

page 505-522

downloads: 730

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je ispitati razlike u stavovima prema depresivnim osobama i stupnju stigme prema vlastitoj depresiji kod studenata zdravstvenih (sestrinstvo i medicina; N = 101) i nezdravstvenih (socijalni rad i psihologija; N = 98) pomagačkih te nepomagačkih struka (razredna nastava, logopedija i socijalna pedagogija; N = 109).
Analizom kovarijance, utvrđeno je da su unatoč rjeđem stvarnom kontaktu s depresivnim osobama i manjem broju kolegija na kojima su educirani o depresiji tijekom studija studenti socijalnog rada i psihologije imali pozitivnije stavove prema depresivnim osobama od studenata medicine i sestrinstva. Osim toga, bili su bolji i u prepoznavanju simptoma depresije. Suprotno tome, tri se skupine nisu razlikovale na mjeri percipirane stigme, koja je u odnosu na osobnu stigmu bila izraženija.
Također, studenti nezdravstvenih pomagačkih struka iskazivali su izraženiju stigmu prema vlastitoj depresiji od studenata zdravstvenih pomagačkih struka. Pri tome su studenti psihologije i socijalnog rada, u usporedbi sa studentima medicine i sestrinstva, iskazivali veći stupanj srama pri pomisli da sami boluju od depresije, kao i izraženije vjerovanja da, ukoliko bi osobno bolovali od depresije, ne bi mogli pozitivno pridonijeti društvu.

Keywords

stigmatizacija; depresija; studenti pomagačkih i nepomagačkih struka

Hrčak ID:

256498

URI

https://hrcak.srce.hr/256498

Publication date:

18.4.2021.

Article data in other languages: english

Visits: 1.995 *