Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Kanoničke relacije između motoričkih sposobnosti i školskog znanja

Ratko Katić ; Filozofski fakultet u Zadru, OOUR Prirodoslovno-matematičkih znanosti i studija odgojnih područja Splita


Puni tekst: hrvatski pdf 850 Kb

str. 47-55

preuzimanja: 153

citiraj


Sažetak

Dobivene su dvije značajne kanoničke dimenzije na uzorku učenika i dvije na uzorku učenica. I kod jednih i kod drugih prva se kanonička dimenzija može svesti na znatni pozitivni utjecaj generalnog faktora motorike, koji je kod učenika pretežno definiran subkortikalnom, a kod učenica kortikalnom regulacijom kretanja, na znanje tjelesnog odgoja.
Druga kanonička dimenzija definirana je utjecajem sposobnosti realizacije ritma i frekvencije pokreta (pretežno rukama) na znanje jezika i znatno manje na znanje matematike.
Rezultati nadalje ukazuju na vjerojatnu pretežmnu uvjetovanost znanja jezika serijalnim, a znanja metamtike paralelenim procesorom, kao i važnost oba procesora u ispoljavanju znanja tjelesnog odgoja.

Ključne riječi

motorika; matematika; hrvatski jezik; tjelesni odgoj; učenici; učenice; srednja škola

Hrčak ID:

256701

URI

https://hrcak.srce.hr/256701

Datum izdavanja:

1.4.1988.

Podaci na drugim jezicima: engleski ruski

Posjeta: 948 *