Kineziologija, Vol. 20. No. 1., 1988.
Izvorni znanstveni članak
Kanoničke relacije između motoričkih sposobnosti i školskog znanja
Ratko Katić
; Filozofski fakultet u Zadru, OOUR Prirodoslovno-matematičkih znanosti i studija odgojnih područja Splita
Sažetak
Dobivene su dvije značajne kanoničke dimenzije na uzorku učenika i dvije na uzorku učenica. I kod jednih i kod drugih prva se kanonička dimenzija može svesti na znatni pozitivni utjecaj generalnog faktora motorike, koji je kod učenika pretežno definiran subkortikalnom, a kod učenica kortikalnom regulacijom kretanja, na znanje tjelesnog odgoja.
Druga kanonička dimenzija definirana je utjecajem sposobnosti realizacije ritma i frekvencije pokreta (pretežno rukama) na znanje jezika i znatno manje na znanje matematike.
Rezultati nadalje ukazuju na vjerojatnu pretežmnu uvjetovanost znanja jezika serijalnim, a znanja metamtike paralelenim procesorom, kao i važnost oba procesora u ispoljavanju znanja tjelesnog odgoja.
Ključne riječi
motorika; matematika; hrvatski jezik; tjelesni odgoj; učenici; učenice; srednja škola
Hrčak ID:
256701
URI
Datum izdavanja:
1.4.1988.
Posjeta: 948 *