Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2021.1972

Studija razvoja ljestvica za percipiranu institucionalizaciju i percipirani učinak

Ahmet Bora Kırklıkçı orcid id orcid.org/0000-0002-0401-8182 ; Karamanoğlu Mehmetbey University, Vocational School of Technical Sciences, Department of Machine and Metal Technologies, Production Quality Control Program, Karaman, Turkey
Tarık Gedik orcid id orcid.org/0000-0001-7372-8295 ; Düzce University, Faculty of Forestry, Department of Forest Industrial Engineering, Düzce, Turkey


Puni tekst: engleski pdf 1.642 Kb

str. 131-142

preuzimanja: 383

citiraj


Sažetak

Institucionalizacija je nužan preduvjet za sprečavanje ekonomskoga, financijskog, pravnog, administrativnog i tehničkog kaosa korporacija te za poboljšanje njihova učinka. Koncept učinka najpouzdaniji je alat u provođenju kontrole poslovnog upravljanja. Dok količina sirovine i proizvoda u drvnoj industriji u Turskoj raste, institucionalizacija je neadekvatna. Ovim se istraživanjem pokušavaju metodološki razviti i testirati ljestvice za percipiranu institucionalizaciju i percipirani učinak poduzeća za proizvodnju namještaja i proizvodnju ploča, što su dva podsektora drvne industrije. Podatci su dobiveni u 35 gradova između ožujka i srpnja 2017., i to putem osobnih razgovora sa 797 zaposlenika u 462 tvrtke za proizvodnju namještaja i u 31 tvrtki za proizvodnju ploča. U analizi ovog istraživanja ocijenjena je valjanost sadržaja ljestvica na temelju stručnog mišljenja i inicijalne primjene, dok je valjanost konstrukcije procijenjena uz pomoć EFA-e i CFA-e. Za procjenu pouzdanosti primijenjeni su Chronbachov alfa-koeficijent, CR i AVE, a prikladnost modela ljestvice za percipiranu institucionalizaciju i učinak procijenjeni su uz pomoć SEM-a. Ljestvice imaju visoku pouzdanost i valjanost, a poboljšanje na razini institucionalizacije poduzeća donijet će i poboljšanje učinka tvrtke (r = 0,98). Ovim su metodološkim istraživanjem objašnjene ljestvice za percipiranu institucionalizaciju i percipirani učinak poduzeća za proizvodnju namještaja i proizvodnju ploča koja posluju u Turskoj te prikazan odnos između percipirane institucionalizacije i percipiranog učinka.

Ključne riječi

percipirana institucionalizacija; percipirani učinak; sektor proizvodnje namještaja i ploča; metodološko istraživanje; model strukturne jednadžbe; Turska

Hrčak ID:

257216

URI

https://hrcak.srce.hr/257216

Datum izdavanja:

7.5.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 991 *