Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.48188/hczz.1.1.5

Usporedba razine znanja među učenicima Zdravstvene škole Split i studenata Sestrinstva Sveučilišnog odjela zdrastvenih studija u Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji

Diana Elez ; Poliklinika J & J Medici, Split, Hrvatska
Rahela Orlandini ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Split, Hrvatska
Mihajlo Lojpur ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Split, Hrvatska; Klinički bolnički centar Split, Split, Hrvatska
Mario Marendić ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 776 Kb

str. 12-18

preuzimanja: 281

citiraj


Sažetak

Cilj: Usporediti znanja učenika Zdravstvene škole Split i studenata Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu o kardiopulmonalnoj reanimaciji.

Metode: U ovom istraživanju sudjelovalo je 186 ispitanika, 94 studenta i 92 učenika. Korišten je mjerni instrument upitnik CAEPCR. Čimbenici uključenja ispitanika bili su dob >18 godina, bez dodatnih čimbenika isključenja.

Rezultati: Zbrajanjem ispravnih odgovora u pitanjima znanja, dokazali smo statističku značajnu razliku prema ukupnom zbroju ispravnih odgovora na pitanja znanja između učenika i studenata (Z=2,96; r=0,217; P=0,003). Medijan ukupnog zbroja točnih odgovora u učenika Zdravstvene škole Split iznosi 6, a u studenata na Sveučilišnom odjelu zdravstvenih studija u Splitu iznosi 5. Postoji statistički značajna, slaba negativna korelacija ukupnog zbroja pozitivnih odgovora sa životnom dobi ispitanika (ρ=-0,195; P=0,008). Raspodjela ukupnog zbroja ispravnih odgovora na pitanja znanja prema 5 formiranih skupina statistički se značajno razlikovala između ustanova.

Zaključak: S obzirom na dobivene rezultate možemo zaključiti da je razina znanja veća kod ispitanika Zdravstvene srednje škole u odnosu na studente Sveučilišnog odjela zdravstvenih studija u Splitu. Tom rezultatu doprinosi razlika u provedenoj edukaciji prikazana u nastavnim planovima i programima. Zbog razlike u edukaciji odnosno u trajanju edukacije i vremena protijeka od edukacije, potrebno je provesti daljnje detaljnije istraživanje o utjecaju tih čimbenika na znanje.

Ključne riječi

kardiopulmonalna reanimacija; medicinska sestra; smjernice; znanja

Hrčak ID:

257815

URI

https://hrcak.srce.hr/257815

Datum izdavanja:

28.4.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 871 *