Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32910/ep.72.3.2

UVID U PERCEPCIJU MUZEJA I MOGUĆNOSTI POBOLJŠANJA USLUGE MUZEJA: PERSPEKTIVA STUDENATA

Tanja Komarac
Stjepan Bešlić


Puni tekst: hrvatski pdf 489 Kb

str. 358-376

preuzimanja: 385

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja otkriti kako studenti u Republici Hrvatskoj percipiraju muzeje s obzirom na nepostojanje prethodnih istraživanja. Konkretnije, nastojalo se (1) otkriti kako studenti opisuju muzeje i posjetitelje muzeja, (2) otkriti ulogu muzeja u društvu te (3) prikupiti prijedloge studenata radi poboljšanja iskustva posjeta muzeju. Korištena je kombinirana metodologija kvantitativnog i kvalitativnog istraživanja. Kako bi se dobio uvid u percepcije muzeja, kao instrument istraživanja korišten je anketni upitnik s otvorenim i zatvorenim pitanjima. Istraživanje je provedeno na uzorku od 110 ispitanika (studenata). Otkriveno je kako studenti u Republici Hrvatskoj imaju pozitivnu percepciju muzeja i posjetitelja muzeja. Uloga muzeja u društvu vezana je uz edukaciju te kulturno uzdizanje, dok je posebnost muzeja u usporedbi s drugim institucijama u tome što nude specifična znanja i vještine te izlažu autentične predmete. Kod prijedloga za poboljšanje iskustva posjete muzeju, interaktivnost i prilagodba usluga muzeja mladima, najčešće su isticana područja poboljšanja ponude muzeja. Ograničenja istraživanja vezana su uz vrstu i veličinu uzorka, namjerni prigodni uzorak od 110 studenata jednog zagrebačkog fakulteta. Ovo je prvi rad koji, koristeći kombiniranu metodologiju istraživanja, daje uvid u to kako studenti u Republici Hrvatskoj doživljavaju muzeje.

Ključne riječi

percepcija studenata; muzeji; Republika Hrvatska; kombinirana metodologija

Hrčak ID:

257831

URI

https://hrcak.srce.hr/257831

Datum izdavanja:

24.5.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.118 *