Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.2478/aiht-2021-72-3535

Znanje i stavovi studenata medicine o medicini rada i sporta

Roko Žaja ; University of Zagreb School of Medicine, Andrija Štampar School of Public Health, Department of Environmental Health and Occupational and Sports Medicine, Zagreb, Croatia
Hana Brborović orcid id orcid.org/0000-0003-0844-0054 ; University of Zagreb School of Medicine, Andrija Štampar School of Public Health, Department of Environmental Health and Occupational and Sports Medicine, Zagreb, Croatia
Dominik Oroz ; Croatian Institute of Public Health, Division of Occupational Health, Zagreb, Croatia
Katarina Zahariev Vukšinić ; Croatian Institute of Public Health, Division of Occupational Health, Zagreb, Croatia
Marija Bubaš ; Croatian Institute of Public Health, Division of Occupational Health, Zagreb, Croatia
Tajana Božić ; Polyclinic “Dr Zora Profozić”, Zagreb, Croatia
Milan Milošević ; University of Zagreb School of Medicine, Andrija Štampar School of Public Health, Department of Environmental Health and Occupational and Sports Medicine, Zagreb, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 226 Kb

str. 139-139

preuzimanja: 162

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 226 Kb

str. 135-139

preuzimanja: 186

citiraj


Sažetak

Edukacija iz medicine rada i sporta (MRIS) slabo je zastupljena u kurikulima dodiplomskih studija medicine. Studenti medicine na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu obvezni su pohađati nastavu iz MRIS-a tjedan dana na posljednjoj godini studija. Nastava je organizirana prema načinu poučavanja u grupi (PUG). Kako studenti koji iskuse PUG imaju bolje rezultate ispita i ocjene u odnosu na studente koji samo pohađaju predavanja, cilj ovog istraživanja bio je procijeniti znanje i stavove studenata odmah nakon nastave iz MRIS-a koja je zasnovana na PUG-u. U ovom presječnom istraživanju sudjelovala su 162 studenta završne godine studija medicine na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu koji su iskusili PUG tijekom nastave iz MRIS-a u akademskoj godini 2019./2020. Bili su uključeni u istraživanje od 30. rujna 2019. do 4. ožujka 2020. Sudionici su ispunili upitnik s 20 čestica koji se odnosi na znanje i stavove studenata o MRIS-u. Autori su ga sastavili i prilagodili hrvatskom zakonodavstvu. Rezultati našega istraživanja pokazali su pozitivne stavove studenata prema nastavi iz MRIS-a i negativne stavove prema poslu u medicini rada i specijalizaciji iz MRIS-a. Studenti su pokazali osrednje zanimanje za posao u sportskoj medicini. Iako su pokazali dostatno znanje odmah nakon završetka kolegija, bili su umjereno zadovoljni svojim znanjem iz MRIS-a. Praktični aspekti strategije poučavanja na nastavi iz MRIS-a trebali bi se razmotriti u budućnosti kako bi se promicao rad u MRIS-u među studentima medicine rada i sporta ili barem podigla svijest o važnosti prevencije brojnih poremećaja koji su vezani uz rad ili sport.

Ključne riječi

medicinska edukacija; poučavanje u grupi; profesionalna bolest; rješavanje problema; zakonodavstvo/ legislativa

Hrčak ID:

258906

URI

https://hrcak.srce.hr/258906

Datum izdavanja:

15.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 990 *