Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.1.7

Promjene u agrobiznisu uzrokovane embargom na rusku hranu: perspektiva međusobnih odnosa među poduzećima

Olga A. Kusraeva orcid id orcid.org/0000-0002-9595-4741 ; National Research University Higher School of Economics
Vera A. Rebiazina orcid id orcid.org/0000-0002-0150-947X ; National Research University Higher School of Economics


Puni tekst: engleski pdf 219 Kb

str. 7-24

preuzimanja: 616

citiraj


Sažetak

Svrha – Cilj je rada otkriti glavne smjerove promjena u ruskom agrobiznisu uzrokovane prehrambenim embargom kroz prizmu odnosa među poduzećima.
Metodološki pristup – Provedeno je kvalitativno istraživanje metodom fokus grupe. Uzorak se sastojao od devet predstavnika višega menadžmenta iz ruskih agrobiznisa.
Rezultati i implikacije – Istraživanje je otkrilo da je embargo na rusku hranu pridonio razvoju odnosa među poduzećima u ruskom agrobiznisu. I trgovci na malo i proizvođači nastoje koristiti relacijski pristup te razvijati međusobne odnose kako bi izgradili održive lance vrijednosti i dugoročne partnerske odnose. Dobiveni zaključci predstavljaju važne promjene u odnosima među poduzećima, između različitih aktera u ruskom agrobiznisu: (1) trgovci imaju namjeru interakcije s dobavljačima radi izgradnje održivih lanaca vrijednosti; (2) istodobno se postupno mijenjaju kriteriji koje trgovci na malo postavljaju svojim dobavljačima.
Ograničenja – Ona su prije svega povezana s primijenjenom metodom. Podaci dobiveni od fokus grupe nisu statistički reprezentativni za cjelokupni ruski agrobiznis. Potrebno je dodatno istraživanje uz ovo eksplorativno kvalitativno istraživanje kako bi se provjerile pretpostavke i generalizirali rezultati.
Doprinos – U okviru istraživanja poslovnoga tržišta (B2B), ovo je prvo istraživanje usmjereno na promjene u lancu vrijednosti na ruskom tržištu hrane. Analiza odnosa snaga između ključnih igrača pokazuje kako je embargo na hranu izazvao promjenu strukture ruskog tržišta hrane. Promjene u kriterijima za izgradnju odnosa među poduzećima dramatične su i za trgovce i za proizvođače.

Ključne riječi

agrobiznis; embargo; odnosi među poduzećima; tržišta u nastajanju; Rusija

Hrčak ID:

259402

URI

https://hrcak.srce.hr/259402

Datum izdavanja:

25.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.676 *