Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.1.25

Objašnjenje namjere korištenja mobilne trgovine na temelju modela prihvaćanja tehnologije (TAM) u okviru tržišta u razvoju

Luis Edwin Chimborazo orcid id orcid.org/0000-0001-6423-1287 ; University of Valencia, Marketing Department
Marta Frasquet ; University of Valencia, Marketing Department
Alejandro Mollá ; University of Valencia, Marketing Department


Puni tekst: engleski pdf 234 Kb

str. 25-40

preuzimanja: 711

citiraj


Sažetak

Svrha – Radom se nastoji objasniti namjera korištenja mobilnih telefona za kupovinu temeljem modela TAM i UTAUT2 u okviru zemlje u razvoju za koju su karakteristične visoke stope rasta mobilnih kanala. Istraživački model analizira percipiranu korisnost, lakoću korištenja, društveni utjecaj, uvjete i hedonističku motivaciju namjere korištenja mobilne trgovine.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni anketiranjem korisnika mobilne trgovine u Ekvadoru. Model je testiran modeliranjem strukturnih jednadžbi metodom parcijalnih najmanjih kvadrata (PLS-SEM).
Rezultati i implikacije – Rezultati su pokazali da su društveni utjecaj, uvjeti i hedonistička motivacija značajne odrednice namjere korištenja mobilne trgovine u okviru tržišta u razvoju, a percipirana korisnost i percipirana lakoća korištenja nisu. Glavni doprinos rada jest pokazati da kada se TAM model proširi uključivanjem varijabli modela UTAUT2 koji se preciznije odnose na mobilno okruženje, utjecaj varijabli jednostavnosti uporabe i korisnosti nije značajan. Menadžeri bi mogli razviti mobilna sučelja koja su ugodna i poticajna, a ne utilitaristička, jer je hedonistička motivacija varijabla koja najviše utječe na namjeru m-trgovine i ističe njezin društveni aspekt.
Ograničenja – U uzorak su uključeni ispitanici iz samo jedne zemlje s jednog sveučilišta.
Doprinos – Autori proučavaju korištenje m-trgovine u latinoameričkoj zemlji na temelju kombiniranog TAM-UTAUT2 modela koji uključuje varijable koje obuhvaćaju tehnološke i društvene aspekte m-trgovine.

Ključne riječi

TAM model; UTAUT2 model; mobilna trgovina; tržište u razvoju

Hrčak ID:

259403

URI

https://hrcak.srce.hr/259403

Datum izdavanja:

25.6.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.664 *