Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53577/oot.4.1.3

STILOVI HUMORA SVEUČILIŠNIH NASTAVNIKA KAO PREDIKTORI EVALUACIJE NASTAVNIKA I MOTIVACIJSKIH ČIMBENIKA U STUDENATA

Tea FILEŠ ; Zagrebačka banka d.d., Zagreb, Hrvatska
Nina PAVLIN-BERNARDIĆ ; Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 563 Kb

str. 41-64

preuzimanja: 424

citiraj


Sažetak

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati doprinos stilova humora studenata i nastavničkih stilova humora
u objašnjavanju evaluacije sveučilišnih nastavnika i motivacijskih čimbenika u studenata: ispitne anksioznosti,
vrijednosti zadatka i akademske samoefikasnosti. Istraživanje je provedeno putem ankete online na uzorku
od 290 studenata različitih fakulteta. Sudionici su ispunjavali skalu nastavničkog humora, skale vrijednosti
zadatka, akademske samoefikasnosti i ispitne anksioznosti, upitnik evaluacije nastavnika i upitnik stilova
humora. Rezultati pokazuju da je prikladan humor nastavnika pozitivan, a neprikladan humor negativan
prediktor evaluacije nastavnika. Za motivacijske čimbenike dobiveni su sljedeći rezultati: afilijativni stil humora
studenata je negativan, a samoporažavajući stil pozitivan prediktor ispitne anksioznosti, dok se stilovi humora
nastavnika nisu pokazali statistički značajnima. Agresivni stil humora studenata i neprikladan humor nastavnika
su pozitivni, a samopoboljšavajući stil humora studenata i prikladan humor nastavnika negativni prediktori
vrijednosti zadatka. Afilijativni i samopoboljšavajući stil humora studenata te prikladan humor nastavnika
su pozitivni, a agresivni stil humora studenata je negativan prediktor akademske samoefikasnosti. Dobiveni
rezultati upućuju na doprinos humora u obrazovnom kontekstu kao i na poželjnost korištenja humora na nastavi.

Ključne riječi

humor nastavnika; stilovi humora; evaluacija nastavnika; motivacijski čimbenici

Hrčak ID:

259431

URI

https://hrcak.srce.hr/259431

Datum izdavanja:

30.4.2021.

Posjeta: 1.112 *