Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.18045/zbefri.2021.1.199

Odnos između karakteristika korporativnog upravljanja i agencijskih troškova

Mahdi Salehi orcid id orcid.org/0000-0003-2698-9817 ; Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran
Mohammad Sadegh Adibian ; University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Zakiyeh Sadatifar ; Accounting Imamreza International University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Ehsan Khansalar ; Accounting, Kingston University London, London, the UK


Puni tekst: engleski pdf 741 Kb

str. 199-220

preuzimanja: 164

citiraj


Sažetak

Cilj ove studije je procijeniti čimbenike koji doprinose agencijskim troškovima u Iranu. S tim u vezi, tijekom perioda 2010. - 2016. proučavano je 112 tvrtki. Budući da je model dinamičan i zavisna varijabla ima svojstvo zaostajanja, generalizirana metoda momenata koristi se za oslobađanje neovisnih varijabli i ometajuće komponente. Nalazi ukazuju na značajno zaostajanje zavisne varijable u sva tri modela. Prisutnost odbora za reviziju značajno utječe na pad agencijskih troškova u sva tri modela. Štoviše, rezultati sugeriraju da obiteljska poduzeća i državni dioničari sva tri modela nemaju značajan utjecaj na agencijske troškove. Podudaranje financijske poluge prisutno je u sva tri modela što uzrokuje pad agencijskih troškova. Kad se promatra imovina, veće tvrtke temeljene na tri modela imaju i više agencijskih troškova.

Ključne riječi

agencijski troškovi, dinamički panel, generalizirana metoda momenata, faktorska analiza i odbor za reviziju

Hrčak ID:

259601

URI

https://hrcak.srce.hr/259601

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 399 *