Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/ksi.29.1.3
Komunikacija i znanje roditelja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju – razlike u procjeni roditelja i adolescenata
Toni Maglica
orcid.org/0000-0002-0716-0037
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Splitu
Sažetak
Roditeljsko znanje, uključenost u djetetove aktivnosti te obiteljska komunikacija drže se jednima od najsnažnijih obiteljskih zaštitnih čimbenika, posebice u adolescenciji kada je pojačano uključivanje u različite probleme u ponašanju. Doživljaji adolescenata i njihove procjene sebe, roditelja i okruženja, nerijetko se razlikuju od roditeljskih. Ovo istraživanje ima za cilj ispitati značajke komunikacije roditelja i adolescenata, roditeljska znanja o iskustvima svoje djece s problemima u ponašanju te utvrditi postoje li razlike u procjenama između roditelja i adolescenata. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od n = 447 adolescenata i n = 447 njihovih roditelja. Korištenim instrumentarijem ispitivalo se iskustvo adolescenata s problemima u ponašanju, procjena učestalosti komunikacije te razlozi koji obeshrabruju adolescente od razgovora s roditeljima. Iste upitnike popunjavali su adolescenti i njihovi roditelji. Rezultati su pokazali da roditelji podcjenjuju uključenost, odnosno iskustva svoje djece s problemima u ponašanju te, s druge strane, komunikaciju o tim problemima procjenjuju učestalijom nego adolescenti. Razlike u procjeni utvrđene su i kod razloga koji obeshrabruju za razgovor s roditeljima. Adolescenti u najvećoj mjeri kao razlog iskazuju strah od reakcije roditelja koji ih sprečava i obeshrabruje za razgovor s njima. Rezultati govore u prilog postojećim znanjima tog područja te mogu imati praktične implikacije u kreiranju prevencijskih intervencija.
Ključne riječi
adolescenti; roditelji; komunikacija; problemi u ponašanju
Hrčak ID:
259637
URI
Datum izdavanja:
30.6.2021.
Posjeta: 2.601 *