Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/csp.v53i2.14993

Medijska pristranost? Izbori u Hrvatskoj 1990. u hrvatskom tisku

Tomislav Kardum orcid id orcid.org/0000-0002-9445-9757 ; Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 320 Kb

str. 405-438

preuzimanja: 761

citiraj


Sažetak

 
U radu se obrađuje praćenje predizborne kampanje prvih slobodnih izbora u Hrvatskoj u hrvatskom tisku. Autor je nastojao utvrditi je li postojala medijska pristranost u praćenju predizborne kampanje prvoga kruga parlamentarnih izbora 1990. u Hrvatskoj. Analizirano je na koji su način dnevnici (Vjesnik i Večernji list) i tjednici (Danas i ST) pisali o političkim strankama i koalicijama u promatranom razdoblju. Prvi cilj istraživanja bio je dokazati postoji li medijska pristranost, a drugi postoji li pluralizam medija nakon gotovo polustoljetnoga jednostranačkoga socijalističkog sustava. Pokazalo se da medijska pristranost postoji u svim promatranim medijima, ali se favorizirane i marginalizirane stranke razlikuju ovisno o promatranome mediju.

Ključne riječi

medijska pristranost; hrvatski izbori 1990.; tranzicija; medijski pluralizam; Hrvatska demokratska zajednica; Savez komunista Hrvatske – Stranka demokratskih promjena; Koalicija narodnog sporazuma,media bias; 1990 Croatian elections; transition; media pluralism; HDZ, SKH-SDP, KNS

Hrčak ID:

260457

URI

https://hrcak.srce.hr/260457

Datum izdavanja:

15.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.064 *