Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.53745/bs.91.1.4

Cjelovit odgoj : teološko-pedagoški naglasci u svjetlu crkvenog nauka

Odilon-Gbènoukpo Singbo orcid id orcid.org/0000-0002-2154-8935 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Snježana Mališa orcid id orcid.org/0000-0003-2086-4159 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 411 Kb

str. 51-72

preuzimanja: 388

citiraj


Sažetak

Autori u radu istražuju izvore sintagme »cjelovit odgoj« te njegovu recepciju u katoličkom nauku o odgoju. Polazeći od kršćanske antropologije, obrazlažu razne implikacije takvog pristupa odgojnom procesu te moguće putove za njegovo ostvarenje u suvremenom kontekstu. Rad je podijeljen u tri dijela. U prvoj točki pod naslovom »Na izvorištu pojma: povijesno‑analitički prikaz« obrađuje se i analizira povijesni izvor pojma cjelovitog odgoja te razumijevanje toga pojma u crkvenim dokumentima te kod domaćih i stranih autora, a posebno u tzv. cjelovitom humanizmu Jacquesa Maritaina. Druga točka pod naslovom »Izabrani teološko‑pedagoški naglasci o cjelovitom odgoju « ističe kršćansku antropologiju kao temelj i izvor ispravnog oblikovanja sadržaja cjelovitog odgoja, uzimajući u obzir suvremene vrijednosne okolnosti koje zahtijevaju nove relacijske dinamike u samom odgojnom procesu. Treća točka rada pod naslovom »Pedagogija srca kao put cjelovitog odgoja« bavi se povezanošću kognitivne i afektivne dimenzije osobe te potrebom za shvaćanjem njezine jedinstvenosti i jednosti, ističući glavne crte Isusove pedagogije i pedagogije Crkve. Takva pedagogija u svojoj je biti personalistička. Kroz rad jasno se ističe utjecaj Jacquesa Maritaina na eksplicitno oblikovanje crkvenog pristupa odgoju. Težište je stavljeno na posadašnjenje antropološko‑teološko‑pedagoškog pristupa cjelovitom odgoju, na kršćanski odgoj kao model cjelovitog odgoja i na njegove moguće primjene. U zaključnom dijelu rada ukazuje se na potrebu povratka na izvore katoličkoga cjelovitog pristupa odgoju. Taj pristup iziskuje entuzijastičku otvorenost srca odgajatelja i odgajanika kroz vjeru u vrhovnog učitelja Isusa Krista.

Ključne riječi

cjelovit odgoj; odgojni entuzijazam; papa Pio XI.; Jacques Maritain; Gravissimum educationis; Divini illius magistri; kršćanska antropologija; crkveni odgojni nauk; pedagogija srca.

Hrčak ID:

260613

URI

https://hrcak.srce.hr/260613

Datum izdavanja:

7.2.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.034 *