Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ U STUDIJSKOM PROGRAMU/KURIKULUMU UČITELJSKOG FAKULTETA U OSIJEKU

Alma Škugor ; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku


Puni tekst: hrvatski pdf 149 Kb

str. 159-168

preuzimanja: 2.769

citiraj


Sažetak

Cjeloživotno učenje za održivi razvoj postaje prioritet u procesu unaprjeđivanja odgoja i obrazovanja u kojemu su učitelji i odgojitelji ključni i nezaobilazni čimbenici. Iz toga je razloga opravdana implementacija sadržaja vezanih za održivi razvoj u studijske programe/kurikulume visokih učilišta.
U radu je analizirana zastupljenost neposrednih sadržaja cjeloživotnoga učenja za održivi razvoj u studijskim programima/kurikulumima Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize ukazuju da od ukupnoga broja svih kolegija na petogodišnjem učiteljskom studiju 145, njih 53 unutar programa implementira neposredne sadržaje cjeloživotnoga učenja za održivi razvoj što je 36,55%, dok su isti na trogodišnjem predškolskom studiju implementirani u programe 28 kolegija od ukupno 46, što je 60,86%. Sadržaji studijskih programa/kurikuluma su kvalitetni, ali analiza odgovora studenata ukazuje kako su oni nedovoljno osviješteni u području održivoga razvoja i kako je nužna implementacija suvremenih metoda učenja i poučavanja te oblika rada u studijske programe preko kojih se posredno odgajaju i obrazuju predškolska djeca i učenici.

Ključne riječi

analiza programa; cjeloživotno učenje; održivi razvoj; studenti učiteljskoga i predškolskoga studija; studijski program/kurikulum

Hrčak ID:

24078

URI

https://hrcak.srce.hr/24078

Datum izdavanja:

12.5.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.809 *