Stručni rad
CJELOŽIVOTNO UČENJE ZA ODRŽIVI RAZVOJ U STUDIJSKOM PROGRAMU/KURIKULUMU UČITELJSKOG FAKULTETA U OSIJEKU
Alma Škugor
; Učiteljski fakultet Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku
Sažetak
Cjeloživotno učenje za održivi razvoj postaje prioritet u procesu unaprjeđivanja odgoja i obrazovanja u kojemu su učitelji i odgojitelji ključni i nezaobilazni čimbenici. Iz toga je razloga opravdana implementacija sadržaja vezanih za održivi razvoj u studijske programe/kurikulume visokih učilišta.
U radu je analizirana zastupljenost neposrednih sadržaja cjeloživotnoga učenja za održivi razvoj u studijskim programima/kurikulumima Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Rezultati kvantitativne i kvalitativne analize ukazuju da od ukupnoga broja svih kolegija na petogodišnjem učiteljskom studiju 145, njih 53 unutar programa implementira neposredne sadržaje cjeloživotnoga učenja za održivi razvoj što je 36,55%, dok su isti na trogodišnjem predškolskom studiju implementirani u programe 28 kolegija od ukupno 46, što je 60,86%. Sadržaji studijskih programa/kurikuluma su kvalitetni, ali analiza odgovora studenata ukazuje kako su oni nedovoljno osviješteni u području održivoga razvoja i kako je nužna implementacija suvremenih metoda učenja i poučavanja te oblika rada u studijske programe preko kojih se posredno odgajaju i obrazuju predškolska djeca i učenici.
Ključne riječi
analiza programa; cjeloživotno učenje; održivi razvoj; studenti učiteljskoga i predškolskoga studija; studijski program/kurikulum
Hrčak ID:
24078
URI
Datum izdavanja:
12.5.2008.
Posjeta: 4.844 *