Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drvind.2021.2101

Prve dvije faze dizajniranja vanjskog namještaja primjenom metode dizajna usmjerene prema korisniku

Sarah Szökeová orcid id orcid.org/0000-0001-9902-3496 ; Faculty of Forestry and Wood Technology, Mendel University in Brno, Brno, Czech Republic
Lukáš Fictum ; Faculty of Forestry and Wood Technology, Mendel University in Brno, Brno, Czech Republic
Milan Šimek ; Faculty of Forestry and Wood Technology, Mendel University in Brno, Brno, Czech Republic
Alena Sobotkova ; Faculty of Forestry and Wood Technology, Mendel University in Brno, Brno, Czech Republic
Marek Hrabec ; Faculty of Forestry and Wood Technology, Mendel University in Brno, Brno, Czech Republic
Danijela Domljan orcid id orcid.org/0000-0002-6388-5825 ; University of Zagreb, Faculty of Forestry and Wood Technology, Institute of Furniture and Wood in Construction, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 571 Kb

str. 291-298

preuzimanja: 551

citiraj


Sažetak

U članku se opisuje dio postupka projektiranja vanjskog namještaja za koji se iskorištava HPL (visokotlačni laminat), uz smanjenu upotrebu metalnih građevnih elemenata i uz primjenu metode dizajna usmjerene prema korisniku. Proces je podijeljen na nekoliko faza. U ovom je radu težište na dizajnu podređenom čovjeku, pri čemu se opisuje i postupak istraživanja stajališta korisnika i istraživanje tržišta kao važne metode u cjelokupnom procesu dizajniranja. Uočeni su rezultati presudni za uvođenje novih proizvoda utemeljenih na već postojećim proizvodima na tržištu. Suvremeno je tržište preplavljeno proizvodima koji nisu osobito orijentirani prema kupcu, a kupci se pri izboru često gube u tom mnoštvu ponude. Trenutačno je na tržištu zamjetna težnja da se svaki proizvod prilagodi kupcu, pa to postaje jedno od glavnih dizajnerskih polazišta pri dizajniranju proizvoda. Zahvaljujući istraživanju tržišta i zahtjeva korisnika, dizajner može prilagoditi proizvod svakom pojedinom kupcu. Također, sve je više dokaza da se konkurentnost nekih tvrtki temelji na inovativnoj upotrebi dizajna usmjerenoga prema korisniku. Ako postupak dizajniranja prati trenutačne potrebe i ako se pravilno prezentira u javnosti, novi se proizvodi mogu razlikovati po pristupu potrebama i stajalištima svakog kupca.

Ključne riječi

vanjski namještaj; dizajn usmjeren prema čovjeku; drvo; istraživanje zahtjeva korisnika; istraživanje tržišta; dizajn namještaja

Hrčak ID:

260802

URI

https://hrcak.srce.hr/260802

Datum izdavanja:

22.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.817 *