Medijske studije, Vol. 12 No. 23, 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.12.23.3
Gledanje videoigara: što potiče gledanje igranja videoigara na YouTubeu?
Urša Golob
orcid.org/0000-0001-7782-0996
; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Medeja Kraševec
; Luna\TBWA
Tanja Oblak Črnič
; Faculty of Social Sciences, University of Ljubljana
Sažetak
Ovaj se znanstveni rad bavi fenomenom gledanja videa na YouTubeu koji prikazuju igranje videoigara. Studija ispituje što ljude potiče na gledanje igranja videoigara te koje zadovoljstvo u tome traže. Autori se pozivaju na teoriju koristi i nagrada (uses and gratifications theory – UGT) te se koriste kvalitativnom metodologijom. Autori su proveli tri online grupne rasprave sa 100 članova međunarodne gaming zajednice. Iako se u kao najvažiji motiv gledanja ističe atraktivnost igrača, važni su i drugi razlozi, poput promatranja i učenja, ali i zamjene za pravo igranje. Taj kvalitativni pristup omogućuje otkrivanje jedinstvenih aspekata motiva gledanja igranja videoigara na Youtubeu. Tako je u ovom radu identificirano pet različitih vrsta gledatelja – promatrač, izvođač, onaj koji bira, gledatelj i zamjena – pri čemu se svaki uključuje u gledanje videoigara zbog specifičnih motiva i pratećeg zadovoljstva.
Ključne riječi
gledanje igranja videoigara; gledanje; YouTube; platforme za igranje igara; teorija koristi i nagrada; digitalne igre
Hrčak ID:
260890
URI
Datum izdavanja:
23.7.2021.
Posjeta: 2.435 *