Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.12.23.6

Društvena reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci na hrvatskim portalima

Nikša Dubreta orcid id orcid.org/0000-0002-6202-197X ; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
Karlo Lugarić


Puni tekst: hrvatski pdf 541 Kb

str. 103-123

preuzimanja: 506

citiraj


Sažetak

U članku se medijska reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci razmatra primjenom teorije društvene reprezentacije. Budući da nove psihoaktivne supstance u hrvatskom društvenom kontekstu predstavljaju relativno nepoznat fenomen, u članku je obrazložena analitička upotrebljivost komunikativnih mehanizama društvene reprezentacije koji se mogu koristiti u istraživanju medija. S tom svrhom provedena je analiza sadržaja priloga o novim psihoaktivnim supstancama koji su u razdoblju od sedam godina objavljeni na odabranim hrvatskim internetskim portalima. Rezultati su pokazali da imenovanje, emocionalno sidrenje i emocionalno upredmećivanje predstavljaju ključne komunikativne mehanizme u procesu medijski posredovane društvene reprezentacije novih psihoaktivnih supstanci. Analiza implicitnih temeljnih vrijednosti sadržanih u objavljenim člancima pokazala je da se isticanjem zdravstvenih rizika i slabosti u djelovanju društvene kontrole, nove psihoaktivne supstance konvencionaliziraju preko teme „društvo bez droga“.

Ključne riječi

nove psihoaktivne supstance; društvena reprezentacija; sidrenje; upredmećivanje; upotreba droga

Hrčak ID:

260896

URI

https://hrcak.srce.hr/260896

Datum izdavanja:

23.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.618 *