Medijske studije, Vol. 12 No. 23, 2021.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.12.23.6
Društvena reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci na hrvatskim portalima
Nikša Dubreta
orcid.org/0000-0002-6202-197X
; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
Karlo Lugarić
Sažetak
U članku se medijska reprezentacija novih psihoaktivnih supstanci razmatra primjenom teorije društvene reprezentacije. Budući da nove psihoaktivne supstance u hrvatskom društvenom kontekstu predstavljaju relativno nepoznat fenomen, u članku je obrazložena analitička upotrebljivost komunikativnih mehanizama društvene reprezentacije koji se mogu koristiti u istraživanju medija. S tom svrhom provedena je analiza sadržaja priloga o novim psihoaktivnim supstancama koji su u razdoblju od sedam godina objavljeni na odabranim hrvatskim internetskim portalima. Rezultati su pokazali da imenovanje, emocionalno sidrenje i emocionalno upredmećivanje predstavljaju ključne komunikativne mehanizme u procesu medijski posredovane društvene reprezentacije novih psihoaktivnih supstanci. Analiza implicitnih temeljnih vrijednosti sadržanih u objavljenim člancima pokazala je da se isticanjem zdravstvenih rizika i slabosti u djelovanju društvene kontrole, nove psihoaktivne supstance konvencionaliziraju preko teme „društvo bez droga“.
Ključne riječi
nove psihoaktivne supstance; društvena reprezentacija; sidrenje; upredmećivanje; upotreba droga
Hrčak ID:
260896
URI
Datum izdavanja:
23.7.2021.
Posjeta: 1.618 *