Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.3935/ljsr.v28i1.388

SOCIJALNA ISKLJUČENOST DJECE RANE I PREDŠKOLSKE DOBI: KONCEPTUALIZACIJA, RIZICI I MODEL INTERVENCIJA

Dejana Bouillet orcid id orcid.org/0000-0002-0486-3378 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Vlatka Domović orcid id orcid.org/0000-0001-5794-6786 ; Učiteljski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 752 Kb

str. 71-96

preuzimanja: 2.734

citiraj


Sažetak

U radu se analizira konstrukt socijalne isključenosti s posebnim naglaskom na djecu. Temelji se na pregledu literature o socijalnoj isključenosti i rizicima socijalne isključenosti. Socijalna isključenost djece u ranoj i predškolskoj dobi definira se kao multidimenzionalni konstrukt koji uključuje ekonomske, socijalne, kulturne, zdravstvene i druge aspekte nepovoljnosti i deprivacije koji pojedinačno ili u kombinaciji mogu imati nepovoljan utjecaj na razvoj djeteta. U skladu s ovom definicijom, analiziraju se rizici koji mogu utjecati na trenutni razvoj, zdravlje i kvalitetu života djece, ali i na njihov život u odrasloj dobi. Analizirani rizici obuhvaćaju karakteristike same djece i njihovih obitelji te karakteristike sustava podrške djetetu i roditeljima. Na temelju analize rizika socijalne isključenosti djece rane i predškolske dobi predložen je model intervencije koji podrazumijeva usku suradnju zdravstvenog sustava, sustava socijalne skrbi i obrazovanja.

Ključne riječi

socijalna isključenost; djeca rane i predškolske dobi; rizici; model intervencija

Hrčak ID:

261095

URI

https://hrcak.srce.hr/261095

Datum izdavanja:

27.7.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 6.010 *