Pregledni rad
https://doi.org/10.46640/imr.10.19.4
Medijska prodaja straha (COVID 19 – INFODEMIJA – SOCIOLOGIJA PROMJENE)
Željko Rutović
; Ministarstvo kulture Crne Gore, Direktorat za medije, Crna Gora
Sažetak
Rad ima za cilj problematizaciju novonastalih fenomena i karaktera društvene promjene i instituta krize izazvanih pandemijom virusa Corone-Covid 2019. U tom duhu rad apostrofira infodemiju odnosno medijsku prodaju straha kao manipulirajuće kategorije koja odstupa od izvornosti medijskih načela informisati i edukovati. Shodno tome medijska proizvodnja i prodaja straha rezultanta je političko-medijsko-korporativnih interesa globalnog karaktera. Medijska prodaja straha svojim mehanizmima konvergira i problematizuje u kontekstu digitalnog ,,pametnog“ doba arsenal manipulativnih obrazaca, stereotipa i predrasuda medijski oblikovanog 21.vijeka.
U kontekstu teme, rad referiše i aspekte tehnološkog nadzora kao oblika ,,borbe“ protiv Covid 19.
Ključne riječi
pandemija; infodemija; mediji; Covid 19; strah; manipulacija; predrasude; protivnik; rat; tehnološki nadzor
Hrčak ID:
262468
URI
Datum izdavanja:
15.9.2021.
Posjeta: 1.761 *