Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46640/imr.10.19.4

Medijska prodaja straha (COVID 19 – INFODEMIJA – SOCIOLOGIJA PROMJENE)

Željko Rutović ; Ministarstvo kulture Crne Gore, Direktorat za medije, Crna Gora


Puni tekst: hrvatski pdf 281 Kb

str. 3009-3020

preuzimanja: 505

citiraj


Sažetak

Rad ima za cilj problematizaciju novonastalih fenomena i karaktera društvene promjene i instituta krize izazvanih pandemijom virusa Corone-Covid 2019. U tom duhu rad apostrofira infodemiju odnosno medijsku prodaju straha kao manipulirajuće kategorije koja odstupa od izvornosti medijskih načela informisati i edukovati. Shodno tome medijska proizvodnja i prodaja straha rezultanta je političko-medijsko-korporativnih interesa globalnog karaktera. Medijska prodaja straha svojim mehanizmima konvergira i problematizuje u kontekstu digitalnog ,,pametnog“ doba arsenal manipulativnih obrazaca, stereotipa i predrasuda medijski oblikovanog 21.vijeka.
U kontekstu teme, rad referiše i aspekte tehnološkog nadzora kao oblika ,,borbe“ protiv Covid 19.

Ključne riječi

pandemija; infodemija; mediji; Covid 19; strah; manipulacija; predrasude; protivnik; rat; tehnološki nadzor

Hrčak ID:

262468

URI

https://hrcak.srce.hr/262468

Datum izdavanja:

15.9.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.761 *