Stručni rad
Konkurentska prednost i društveno-odgovorno poslovanje u turizmu
Katarina Krstulović
; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska
Mara Tokić
orcid.org/0000-0002-7855-9678
; Visoka škola za menadžment i dizajn Aspira, Split, Hrvatska
Sažetak
Sve većim razvojem gospodarstva, a time većim dijelom turističke djelatnosti,
javljaju se problemi okoliša, kao i njegovoga zagađenja. Zanemarivanje društvenoodgovornoga djelovanja i održivoga razvoja postaje prijetnjom i problemom na globalnoj
razini. Društveno-odgovorno poslovanje neophodno je provoditi u svim oblicima poslovanja, a
posebno u turističkoj djelatnosti. Republika Hrvatska kao receptivna destinacija nudi svojim
gostima prirodno i netaknuto okruženje s lokalno proizvedenim namirnicama te bogatim
kulturološkim znamenitostima. Povratak „prirodi“ javlja se kao izvanredna konkurentska
destinacijska prednost zbog toga što sve veći broj receptivnih gostiju vodi brigu o zdravom
načinu života u svrhu prevencije ili izlječenja raznih zdravstvenih problema. Učinkovita
primjena društveno– odgovornoga poslovanja osigurava etički prihvatljivo poslovanje,
ukoliko ga se promatra kroz zaštitu okoliša, suradnju s lokalnim zajednicama, radu s
djelatnicima kao i klijentima. U radu će se pažnja usmjeriti na društveno-odgovorno poslovanje
kao vodeću komponentu u modelu ostvarivanja konkurentske prednosti Republike Hrvatske.
Ključne riječi
održivi razvoj; društveno-odgovorno poslovanje; konkurentska prednost
Hrčak ID:
262658
URI
Datum izdavanja:
23.9.2021.
Posjeta: 1.520 *