Stručni rad
Inovativni koncept oblikovanja personaliziranih suvenira pomoću laserske tehnologije i aplikacije na primjeru suvenirnice muzeja Mimara
Stjepan Rusan
Nenad Breslauer
; Međimursko veleučilište u Čakovcu, Čakovec, Hrvatska
Sažetak
Muzej Mimara stvoren je na umjetničkoj zbirci donatora Ante Topića Mimare.
Vrijednost i atraktivnost kolekcije prepoznata je u svijetu čemu svjedoče brojni posjetitelji.
Analizom muzeja utvrđuje se relativna statičnost u komunikaciji s publikom te time postoji
mogućnost razvoja u smjeru inovativnoga korištenja novih tehnologija. Potrebno je
unaprijediti razvoj njezine trgovine, odnosno suvenirnice, a time i muzeja općenito.
Razmatranjem uloge muzeja u svijetu, ponašanja posjetitelja muzejskih prostora te pristupa
muzejskim proizvodima – suvenirima, određuje se smjer novoga inovativnoga pristupa u radu.
Kako bi muzej preživio u današnjem svijetu, potrebno je stvoriti snažniju medijsku prisutnost
te ponuditi veću prepoznatljivost publici, turistima. Tu je vrlo važan kulturni turizam koji se
može izraziti upravo putem muzejskih suvenirnica. Kultura i turizam međusobno su povezani
te mogu pridonijeti kreiranju i stvaranju autentičnih muzejskih brendova čime pridonose
razvoju kulturnoga turizma općenito. Ovdje se naglašava potreba da turisti ne posjećuju
muzeje isključivo radi (ne)materijalne baštine, već i radi onoga što će osjetiti i doživjeti.
Sukladno marketinškim strategijama može se očekivati porast broja posjetitelja u muzejima i
bolje financijsko ulaganje u iste. Cilj je utvrditi interese i potrebe ljudi za inovativnim,
personaliziranim, autentičnim proizvodima te ponuditi idealno rješenje za unaprjeđenje
muzejske suvenirnice pomoću inovativnih suvenira u Muzeju Mimara. Ponuđen je, na konkretnom primjeru Muzeja, inovativni koncept oblikovanja personaliziranih suvenira
pomoću laserske tehnologije i aplikacije koja bi omogućavala povezivanje i stvaranje novih
vrijednosti, što može pridonijeti značajnom pomaku u promociji i napretku Muzeja. Inovativna
izrada suvenira pružila bi posjetiteljima novi doživljaj te ujedno omogućila Muzeju stvaranje
prihoda.
Ključne riječi
autentičnost; inovacije; kulturni turizam; laserska tehnologija; personalizirani suvenir
Hrčak ID:
262666
URI
Datum izdavanja:
23.9.2021.
Posjeta: 935 *