Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31820/ejap.17.2.1
Glad, bogatstvo i amoralnost
David Sackris
orcid.org/0000-0002-3914-3311
; Arapahoe Community College
Sažetak
Tvrdim da se rasprava o prirodi moralnog prosuđivanja u prvom licu, preciznije, pitanja o tome jesu li takvi moralni sudovi inherentno motivirajući (internalizam) ili se moralni sudovi mogu donijeti u nedostatku motivacije (eksternalizam) mogu temeljiti na pogrešnoj pretpostavci: da moralni sudovi čine posebnu vrstu koja mora imati neke zajedničke, bitne značajke u pogledu motivacije za djelovanje. Tvrdim da nema razloga za pretpostavku da moralni sudovi iz prvog lica čine homogenu klasu razmatrajući običan slučaj: studenti koji čitaju "Famine, Affluence, and Morality" Petera Singera. Ni internalisti ni eksternalisti ne mogu dati zadovoljavajuće objašnjenje zašto naši studenti ne postupaju u skladu sa svojim moralnim sudovima u ovom konkretnom slučaju, iako su u većini slučajeva motivirani djelovati u skladu sa svojim moralnim sudovima. Tvrdim da nemogućnost pružanja zadovoljavajućeg objašnjenja ima svoj izvor u uobičajenoj pretpostavci o prirodi moralnih sudova. Nakon što razmotrimo mogućnost odbacivanja tvrdnje da moralno odlučivanje iz prvog lica čini posebnu vrstu na način na koji se to obično pretpostavlja, rasprava o internalizmu/eksternalizmu se može smatrati spornom.
Ključne riječi
Metaetika; moralni sud; internalizam; eksternalizam; prirodne vrste
Hrčak ID:
263002
URI
Datum izdavanja:
30.9.2021.
Posjeta: 2.110 *