Pregledni rad
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.7
Pedagoška dokumentacija i zakonodavni okvir ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja u Republici Hrvatskoj
Petra Bučević
orcid.org/0000-0002-3267-3707
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ida Somolanji Tokić
orcid.org/0000-0002-0566-2260
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Važnost i vrijednost pedagoške dokumentacije u Republici Hrvatskoj naglašeni su „Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje“ (Narodne novine, br. 01/15). Ipak, u praksi je prisutno njezino različito shvaćanje, što je odraz jaza u komunikaciji pedagogijske teorije i prakse čemu svakako pridonose i drugi propisi koji uređuju različite segmente odgojno-obrazovnog sustava. Ovaj rad nastoji definirati pedagošku dokumentaciju u svjetlu suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja te prikazuje sadržaj aktualnih zakona, standarda i pravilnika o pitanju određenja pedagoške dokumentacije te u odnosu na „Nacionalni kurikulum“. Iako usuglašenost sadržaja oko definiranja temeljnih pojmova ne jamči i njihovo razumijevanje i primjenu u praksi, ono osigurava jednako polazište potrebno za kvalitetne promjene. S obzirom na to da je riječ o temeljnim propisima koji reguliraju rad odgojno-obrazovnih ustanova i imaju izravne implikacije na kvalitetu, njihova je usklađenost međusobno te sa suvremenom pedagogijskom teorijom neophodna.
Ključne riječi
analiza sadržaja, kurikul, osuvremenjivanje, usklađivanje, zakon
Hrčak ID:
263043
URI
Datum izdavanja:
28.9.2021.
Posjeta: 5.719 *