Pregledni rad
https://doi.org/10.38003/sv.70.1.11
Izazovi implementacije suradničkog učenja u inicijalnom obrazovanju učitelja
Alena Letina
orcid.org/0000-0001-7065-6660
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Mario Vasilj
orcid.org/0000-0002-1951-9609
; Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Sažetak
U radu se razmatra koncept suradničkoga učenja i važnost obrazovanja budućih učitelja u razvoju kompetencija za njegovu implementaciju u nastavi. Cilj rada jest sadržajnom analizom relevantne literature ustvrditi jesu li dosadašnja istraživanja u dovoljnoj mjeri obuhvatila analizu kompetencija učitelja i studenata učiteljskih studija te uloge obrazovnih programa pri njihovu osposobljavanju za uspješnu primjenu suradničkoga učenja. Rezultati analize pokazuju kako je, zbog nedostatka odgovarajućih kompetencija učitelja za provedbu ove nastavne strategije, njezina primjena često zanemarena. Stoga se razvoj adekvatnih znanja, vještina i sposobnosti te pozitivnih uvjerenja budućih učitelja o suradničkom učenju mogu smatrati prioritetima njihova formalnoga obrazovanja. Ustvrđeno je kako su dosada provedena samo malobrojna istraživanja o stvarnim kompetencijama budućih učitelja za uspješnu primjenu ove nastavne strategije, a nedostaju i istraživanja o tome podupiru li programi učiteljskih studija na adekvatan način njihov razvoj. Stoga se u ovom radu zaključuje o potrebi poduzimanja istraživanja koja će omogućiti konkretniji uvid u postojeće stanje te potaknuti kvalitetnu i učestaliju primjenu suradničkoga učenja u nastavnoj praksi.
Ključne riječi
Hrčak ID:
263045
URI
Datum izdavanja:
28.9.2021.
Posjeta: 961 *