Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Motivacija i nagrađivanje policijskih službenika – analiza preferencija studenata Visoke policijske škole primjenom modela ukupne nagrade

Maja Klindžić orcid id orcid.org/0000-0001-7199-9542 ; Sveučilište u Zagrebu, Ekonomski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Dina Šlibar


Puni tekst: hrvatski pdf 578 Kb

str. 397-416

preuzimanja: 838

citiraj


Sažetak

U radu se analizira koncept modela ukupne nagrade i njegova primjena u policijskoj službi. Naime, kako se sve češće javljaju prijedlozi i inicijative da proračunski korisnici također u svoje organizacije uvedu suvremene trendove u upravljanju organizacijama odnosno zaposlenicima, a uzevši u obzir činjenicu da se motivacija za rad nerijetko ističe kao jedan od glavnih problema državnog sektora, analizirane su preferencije polaznika Policijske akademije prema različitim materijalnim i nematerijalnim oblicima motiviranja i nagrađivanja. Rezultati empirijskog istraživanja pokazali su da su ispitanici dominantno motivirani relacijskim nagradama odnosno potrebama višeg reda poput obrazovanja i razvoja, a potom i radnom okolinom gdje im je iznimno važan dizajn posla te ugodno radno okruženje koje se često promatra kroz komunikaciju s kolegama i nadređenima. Od transakcijskih nagrada, policijskim je službenicima važna osnovna plaća i prekovremeni rad kojima zadovoljavaju egzistencijalne potrebe te beneficirani radni staž i sigurnost posla kojima zadovoljavaju sigurnosne potrebe. Detektirane su i razlike u pridavanju važnosti pojedinim motivatorima s obzirom na socio-demografske karakteristike odnosno spol, dob i policijsko zvanje. Na kraju rada razmatraju se preporuke za izgradnju sustava nagrađivanja koji bi rezultirao većom motivacijom za rad policijskih službenika.

Ključne riječi

policija; policijski službenici; model ukupne nagrade; motivacija za rad; nagrađivanje u državnom sektoru.

Hrčak ID:

265202

URI

https://hrcak.srce.hr/265202

Datum izdavanja:

28.10.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.053 *