Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.48188./hczz.1.2.4

Specifičnosti komunikacije i upravljanja u zdravstvenim ustanovama

Endica Radić Hozo ; Sveučilište u Splitu, Sveučilišni odjel zdravstvenih studija, Split, Hrvatska
Izet Hozo ; Sveučilište u Splitu, Medicinski fakultet, Split, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 81-86

preuzimanja: 1.335

citiraj


Sažetak

Prelaskom iz paternalističkog načina komuniciranja u zdravstvu na današnji suradno-partnerski način komuniciranja, značajno su se promijenile pardigme komuniciranja u oblasti zdravstva. Tome su značajno pridonijeli strelovit razvoj medicinske znanosti, informatika i vrlo izražen interes pacijenata za svoje zdravlje. Izgradnja modernih zdravstvenih sustava, specifična struktura rada u zdravstvenim ustanovama kao i proces rada, igraju važnu ulogu. U radu je razmotreno kompleksno funkcioniranje medicinskih timova i njihovih voditelja, uloga timskog rada, odlučivanje, vođenje, izbor vođe… Dijada, temeljni tim liječnika i medicinske sestre, u paternalističkom su modelu komuniciranja imali nadređen odnos prema pacijentu koji je bio pasivan objekt i koji je, bez dublje rasprave, jednosmjerno primao informacije. Danas su medicinari i pacijenti subjekti komunikacije, njihov je odnos ravnopravan, a njihova je komunikacija dvosmjerna. U radu su prikazani povijesni detalji složenog odnosa medicinara i pacijenata te specifičnosti komunikacije, paradigmatski primjeri u komunikaciji. Također je naglašen značaj komunikacije u unutarnjoj i vanjskoj javnosti.

Ključne riječi

komunikacija; upravljanje; zdravstveni radnici

Hrčak ID:

266927

URI

https://hrcak.srce.hr/266927

Datum izdavanja:

29.11.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.872 *