Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15176/vol58no203

Država koja se budi ili koja krade? Ispitivanje suprotnih učinaka diskursnih strategija na korpusnim primjerima u hrvatskom javnom prostoru

Ivana Nardelli Debač orcid id orcid.org/0000-0001-8753-845X


Puni tekst: engleski pdf 620 Kb

str. 47-67

preuzimanja: 238

citiraj


Sažetak

Parlamentarni izbori u Hrvatskoj 2020. godine odvijali su se u okružju opterećenom strahom i tjeskobom zbog negativnih učinaka pandemije koronavirusa te usred drugih neriješenih društveno-gospodarskih i političkih pitanja. Stoga je bilo izuzetno važno odabrati prikladne političke slogane koji bi hrvatskom narodu prenosili pozitivne poruke nade, ohrabrenja i sigurnosti. U radu se raspravlja o strategijama političkoga diskursa u okviru kojih su nastali izabrani slogani na reklamnim panoima i kojima su se u predizborno doba služile razne političke stranke i platforme. Uzimajući u obzir da su rezultati izbora već poznati, istraživanje je usmjereno na negativne reakcije u vezi teme i sadržaja slogana u hrvatskom javnom prostoru. Za potrebe rada sastavljen je korpus mrežnih komentara čitatelja, koji je zatim podvrgnut računalnom programu analize sentimenata. Rezultati su pokazali da je većina građana u istraživačkom uzorku stvorila negativne predodžbe o djelovanju političara i programima koje promiču. Daljnje ispitivanje uzroka njihove negativne percepcije i procjene otkrilo je da političko-povijesni i situacijski kontekst imaju značajnu ulogu u oblikovanju javnog mnijenja, posebice u vrijeme kriza i prijetnji za zdravlje i opću dobrobit.

Ključne riječi

strategije političkoga diskursa, slogani, predizborno razdoblje, analiza sentimenta, suprotni učinci

Hrčak ID:

267008

URI

https://hrcak.srce.hr/267008

Datum izdavanja:

14.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 903 *