Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.32676/n.7.1.3
Utjecaj veličine poduzeća na prinose dionica: pogled na dioničko tržište Srednjoistočne Europe
Denis Dolinar
orcid.org/0000-0001-9489-9990
Sažetak
Rad ispituje prisutnost i snagu efekta veličine poduzeća na prinose odabranih dionica na dioničkim
tržištima srednjoistočne Europe (CEE). U empirijskom dijelu rada koriste se mjesečni prinosi dionica u
razdoblju od siječnja 2011. do prosinca 2020. godine. Uzorak se sastoji od 46 dionica sastavnica odabranih
triju regionalnih dioničkih indeksa Bečke burze: CECE EUR, CECE MID EUR i CECE SRI EUR. Time je
istraživanjem obuhvaćeno 8 zemalja: Poljska, Mađarska, Češka, Slovenija, Hrvatska, Rumunjska, Bugarska i
Srbija. Metodologija istraživanja se može podijeliti u dva koraka. Prvi korak se odnosi na konstruiranje dvaju
oponašajućih portfolija koji su rezultat kriterija veličine poduzeća. U tom pogledu istraživanje načelno prati
postupak procjene SMB varijable trofaktorskog modela Fame i Frencha (1993.), pri čemu se ista kvantificira
kao razlika prinosa dva prethodno formirana portfolija. Drugi korak predstavlja ocjenu statističke značajnosti
premije rizika veličine poduzeća. Rezultati istraživanja potvrđuju postojanje statistički značajne premije
rizika ulaganja u mala poduzeća u promatranom razdoblju od 0,834 % mjesečno. Stoga za CEE područje
prikazana značajnost efekta veličine poduzeća ne smije biti zanemarena od strane portfolio investitora i
financijskih menadžera prilikom procjene zahtijevanih prinosa dionica.
Ključne riječi
Hrčak ID:
267085
URI
Datum izdavanja:
13.12.2021.
Posjeta: 1.269 *