Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.46917/st.12.1.1

Što je sve film?

Hrvoje Turković ; Akademija dramskih umjetnosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 109 Kb

str. 11-26

preuzimanja: 1.407

citiraj


Sažetak

U radu se sažeto daju jezgrene teorijske odrednice filma, odnosno
audiovizualnog djela i područja, one koje su relevantnim orijentirima
pogodne za empirijska istraživanja. Prvo, filmsko djelo je ograničena
tvarna pojava u ljudskom okružju, njome se može baratati i prema
njoj nekako životno odnositi. Drugo, posrijedi je tehnološki temeljena
izrađevina, koja je uvjetovana tehnologijom i uvjetuje popratni razvoj i
razradu tehnike za svoje potrebe. Treće, film se izrađuje kako bi potakao
i razrađivao reakcije u ljudi, i to mu je temeljna uporabna svrha. Četvrto,
tehnološko vladanje izrađivanjem omogućuje kontrolirano izrađivačko
modeliranje gledateljevih doživljaja, pa je film, utoliko, epistemološkomodelotvornom
izrađevinom. Modeliranje podrazumijeva dva tipa
komunikacijskog sudjelovanja: izrađivači adresiraju potencijalne
ili stvarne gledatelje, ali i gledatelji međusobno (kao publika) dijele
iskustva gledanja činjenicom da su izloženi filmskoj izrađevini,
njezinim modelotvornim poticajima. Peto, sve je to prethodno ujedno
i društveno-kulturni čin, film crpi iz okružujuće kulture i njezinim je
čimbenikom. Šesto, film je u svim svojim aspektima društven i utoliko
je neizbježno društveno organizacijski i institucijski podržan.

Ključne riječi

filmsko djelo; filmska tehnologija; epistemologija filma; ontologija filma; filmska kultura

Hrčak ID:

269405

URI

https://hrcak.srce.hr/269405

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.638 *