Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.46917/st.12.1.2

Mržnja ili ljubav na Facebooku: Analiza sentimenta korisničkih komentara

Milica Vučković ; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 1.299 Kb

str. 27-48

preuzimanja: 425

citiraj


Sažetak

Oslanjajući se na ideju kako internet i društvene mreže mogu povećati
uključivanje građana u politiku, u ovom radu pokušavamo odgovoriti
koji je dominantan sentiment komentara koje korisnici objavljuju na
Facebook stranicama političara na funkcijama. Kako bi odgovorili
na ovo pitanje, najprije je provedena računalna analiza sentimenta u
program NVivo na gotovo 44.000 komentara objavljenih na fan stranici
bivšeg američkog predsjednika Baracka Obame. Drugo, provedena je
analiza sadržaja 2.411 komentara, objavljenih na Facebook stranici
bivšeg hrvatskog predsjednika Ive Josipovića. Rezultati računalne
analize sentimenta pokazali su kako su komentari koje građani ostavljaju
većinom neutralni i pozitivni, dok je negativnih komentara u Obaminom
slučaju bilo najmanje. Rezultati analize sadržaja u Josipovićevu slučaju
također su pokazali kako su analizirani komentari bili pretežito pozitivni.
Nadalje, nalazi otkrivaju kako su Obama i Josipović koristili Facebook
prvenstveno za komunikaciju “odozgo prema dolje” (top-down), dok
je interaktivni element društvene mreže u potpunosti zapostavljen, pa
tako Obama i njegov tim, kao i Josipović i njegov tim, nisu odgovarali
na komentare niti su sudjelovali u raspravama.

Ključne riječi

Barack Obama; Facebook; analiza sentimenta; interaktivnost; digitalna participacija

Hrčak ID:

269406

URI

https://hrcak.srce.hr/269406

Datum izdavanja:

28.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.008 *