Izvorni znanstveni članak
PRIRODOSLOVLJE U KURIKULUMU ZA OBVEZNO OBRAZOVANJE
Mladen Domazet
; Institut za društvena istraživanja, Zagreb
Sažetak
Obzirom na raskorak između na europskoj razini izražene potrebe
za većim brojem stručnjaka u području prirodnih znanosti i tehnologije (okvirno:
prirodoslovlja), te višim stupnjem opće razine prirodoznanstvene pismenosti, i
opadanje interesa osnovnoškolaca za teme iz područja prirodoslovlja, prikazuju
se struktura i karakteristike nekih nacionalnih okvirnih kurikuluma u području
prirodoslovlja, kao jednog od čimbenika usvajanja znanja i vještina iz područja
prirodoslovlja na razini obveznog obrazovanja. Iznose se rezultati komparativne
analize kurikuluma za područje prirodoslovlja provedene u sklopu istraživačkog
projekta Centra za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena
istraživanja u Zagrebu, te ukazuje na možebitne smjerove usklađivanja hrvatskih
nastavnih programa s tendencijama u europskim zemljama iz uzorka. Navode se
i smjernice za konceptualizaciju hrvatskog kurikuluma za područje prirodoslovlja
na osnovi koordiniranog kompetencijskog modela logičke razrade prezentacije
sadržaja kao koraka prema ostvarivanju ovladavanja kompetencijama kao ishoda
obrazovnog procesa.
Ključne riječi
prirodoslovlje; kurikulum; biologija; kemija; fi zika; priroda; okoliš
Hrčak ID:
24815
URI
Datum izdavanja:
10.12.2007.
Posjeta: 5.559 *