Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/suvlin.2021.092.06

Preplavljuju li upute predškolsku učionicu? Uporaba uputa naspram zapovijedi u odgoju djece predškolske dobi

Francisco José Lería Dulčić ; University of Atacama
Roxana Nora Acosta Peña ; University of Antofagasta
Patricia Ester Sasso Orellana ; University of Atacama
Daniela Andrea Collao Jofré ; University of Atacama


Puni tekst: engleski pdf 272 Kb

verzije

str. 247-265

preuzimanja: 643

citiraj


Sažetak

Upute temeljni su dio jezičnih stilova koje rabe odgajateljice rane i predškolske dobi tijekom mnoštva
interakcija kojima neprestano nastoje da djecu vode u postizanju odgojnog cilja. Međutim, malo je do
sada pozornosti bilo posvećeno proučavanju uporabe i relativne omjere/proporcije izgovorenih direktiva
u njihovom dnevnom govoru. Teorijskom podlogom temeljenom na funkcionalnoj lingvistici, svrha je
ovog istraživanja da se identificira iz velike baze podataka odgajateljičinih izgovorenih naredbi kako bi se
provjerila njihova distribucija i učestalost u odnosu na druge zapovjedi koje su jednako važne za njihov rad
u usporedbi s drugim verbalnim modalitetima koje su jednako važne za njihov pedagoški rad, kao npr.:
naredbe, izreke, povratne informacije, pitanja i dr. Na uzorku od 20 sudionika, prikupljeni su audio–zapisi
tijekom njihovih dnevnih rutina u radu s djecom, te je odabran velik broj rečenica koje su bile svrstane prema
kategoriji direktiva – deset u ovom studiju. Na temelju dobivenih podataka, uočeno je da su najučestalije
zapovjedi i upute, a nakon njih slijede uporabe reformulacije i pjevanje, među drugim direktivama.
Zaključujemo da je odgajateljicama rane i predškolske dobi ključno imati uvid u jezični stil koji najčešće
koriste u svrsi donošenja učinkovitih odluka kako bi se postigao željeni odgojni cilj, i na taj način, podržavao
proces učenja. Kratki osvrt na opseg ovih rezultata je predstavljen uvažavajući buduća istraživanja i njihov
doprinos visokoškolskom obrazovanju odgajateljica rane i predškolske dobi.

Ključne riječi

jezično ponašanje; obrazovanje u ranom djetinjstvu; vještine odgajateljica; kvaliteta obrazovanja; poduka jezika

Hrčak ID:

269774

URI

https://hrcak.srce.hr/269774

Datum izdavanja:

31.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.239 *