Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.18045/zbefri.2021.2.401

Istraživanje čimbenika utjecaja na izbjegavanje personaliziranih oglasa na Facebooku

Damir Dobrinić
Iva Gregurec
Dunja Dobrinić


Puni tekst: engleski pdf 911 Kb

str. 401-428

preuzimanja: 871

citiraj


Sažetak

Personalizacija oglasa postaje dominantna promotivna taktika koja se dodatno poboljšava primjenom novih tehnologija. Veća učinkovitost glavni je cilj takvog pristupa oglašavanju koji može uzrokovati i pojavu takozvanog „paradoksa privatnosti“ te time izazvati negativne reakcije potrošača u smislu izbjegavanja takvih oglasa. Ovaj rad istražuje čimbenike koji utječu na izbjegavanje personaliziranih oglasa komuniciranih putem društvene mreže Facebook. U okviru istraživačkog modela razmatra se utjecaj percipirane personalizacije, percipirane iritacije i percipirane zabrinutosti za privatnost na skepticizam prema oglasima i njihovom izbjegavanju. Provedeno je empirijsko istraživanje nad podacima prikupljenih putem mobilnih aplikacija Facebook i WhatsApp. U skladu s dobivenim rezultatima, utvrđeno je da ne postoji negativan utjecaj percipirane personalizacije na skepticizam prema oglasima dok postoji prema njihovom izbjegavanju. Izravni pozitivni utjecaj percipirane zabrinutosti za privatnost na skepticizam i izbjegavanje oglasa nije utvrđen. Utvrđeno je da pozitivan utjecaj percipirane iritacije oglasa na skepticizam ne postoji ali postoji vrlo jak utjecaj te varijable na izbjegavanje oglasa. Također, utvrđeno je da skepticizam prema personaliziranim oglasima nema pozitivan utjecaj na izbjegavanje personaliziranih oglasa. Osim novih spoznaja, rezultati ovog rada mogu biti korisni u osmišljavanju i provedbi promotivnih kampanja putem društvenih medija.

Ključne riječi

Facebook personalizirani oglasi; skepticizam prema oglasima; izbjegavanje oglasa; nove tehnologije

Hrčak ID:

269824

URI

https://hrcak.srce.hr/269824

Datum izdavanja:

31.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.429 *