Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22210/strjez/50-2/1

Usvajanje prijedložnih izraza u jednojezičnom i dvojezičnom razvoju

Gordana Hržica orcid id orcid.org/0000-0001-6067-9148 ; Department of Speech Therapy, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb
Marina Čamber orcid id orcid.org/0000-0003-3416-9130 ; University College of Teacher Education in Lower Austria
Ana Kaštelančić Igrc ; “Slava Raškaj” Educational Centre Split


Puni tekst: engleski pdf 511 Kb

str. 159-183

preuzimanja: 325

citiraj


Sažetak

Ako ih usporedimo sa sadržajnim riječima, prijedlozi se pojavljuju kasnije tijekom usvajanja prvog jezika (Leikin, 1998). U ovom se radu želi opisati usvajanje prijedložnih izraza u hrvatskom jeziku, s posebnim naglaskom na čestotnost, uzevši u obzir jednojezični i dvojezični razvoj.
Istraživanje je provedeno na transkriptima spontane konverzacije djece i odraslih govornika.
Troje jednojezične djece snimano je jednom mjesečno od dobi 1;5 do 3;0, a četvoro dvojezične djece u dvije vremenske točke (3;0 i 3;4). Sva su djeca snimana u spontanim situacijama kod kuće ili oko kuće, većinom u interakciji s majkama.
Rezultati upućuju da se čestotnost prijedloga u govoru usmjerenom djetetu odražava u dječjem jeziku. Također rezultati su u skladu s istraživanjima koja pokazuju da je jezični razvoj dvojezične i jednojezične djece sličan, pri čemu dvojezična djeca mogu pokazivati određen stupanj kašnjenja. No, za bilo kakve pouzdanije zaključke o jednojezičnom i dvojezičnom razvoju potrebna je veća količina podataka dvojezične djece.

Ključne riječi

dječji jezik, prijedlozi, čestotnost, govor usmjeren djetetu, jednojezični razvoj, dvojezični razvoj

Hrčak ID:

270391

URI

https://hrcak.srce.hr/270391

Datum izdavanja:

16.12.2021.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 978 *