Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/50-2/1
Usvajanje prijedložnih izraza u jednojezičnom i dvojezičnom razvoju
Gordana Hržica
orcid.org/0000-0001-6067-9148
; Department of Speech Therapy, Faculty of Education and Rehabilitation Sciences, University of Zagreb
Marina Čamber
orcid.org/0000-0003-3416-9130
; University College of Teacher Education in Lower Austria
Ana Kaštelančić Igrc
; “Slava Raškaj” Educational Centre Split
Sažetak
Ako ih usporedimo sa sadržajnim riječima, prijedlozi se pojavljuju kasnije tijekom usvajanja prvog jezika (Leikin, 1998). U ovom se radu želi opisati usvajanje prijedložnih izraza u hrvatskom jeziku, s posebnim naglaskom na čestotnost, uzevši u obzir jednojezični i dvojezični razvoj.
Istraživanje je provedeno na transkriptima spontane konverzacije djece i odraslih govornika.
Troje jednojezične djece snimano je jednom mjesečno od dobi 1;5 do 3;0, a četvoro dvojezične djece u dvije vremenske točke (3;0 i 3;4). Sva su djeca snimana u spontanim situacijama kod kuće ili oko kuće, većinom u interakciji s majkama.
Rezultati upućuju da se čestotnost prijedloga u govoru usmjerenom djetetu odražava u dječjem jeziku. Također rezultati su u skladu s istraživanjima koja pokazuju da je jezični razvoj dvojezične i jednojezične djece sličan, pri čemu dvojezična djeca mogu pokazivati određen stupanj kašnjenja. No, za bilo kakve pouzdanije zaključke o jednojezičnom i dvojezičnom razvoju potrebna je veća količina podataka dvojezične djece.
Ključne riječi
dječji jezik, prijedlozi, čestotnost, govor usmjeren djetetu, jednojezični razvoj, dvojezični razvoj
Hrčak ID:
270391
URI
Datum izdavanja:
16.12.2021.
Posjeta: 1.560 *