Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.2.149

Ishodi percipirane kvalitete koji se odnose na online prodavaonicu: empirijski dokazi

Alexander Joseph Ibnu Wibowo orcid id orcid.org/0000-0002-7358-4890 ; Universitas Prasetiya Mulya, School of Business and Economics


Puni tekst: engleski pdf 190 Kb

str. 149-164

preuzimanja: 450

citiraj


Sažetak

Svrha – Unatoč ogromnom rastu e-trgovine, postoje izvješća o zabrinutosti u vezi s kvalitetom proizvoda i usluga u online transakcijama. Istraživanje procjenjuje percepcije kupaca o kvaliteti proizvoda u online okolnostima. Konkretno, predlaže se model za analizu istaknutih ishoda percipirane kvalitete.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni pomoću strukturiranog online anketnog upitnika na uzorku 515 online kupaca. Za testiranje uzročnih odnosa predloženih u hipotezama korištena je regresijska analiza.
Rezultati i implikacije – Istraživanje je pokazalo da obje dimenzije, kvaliteta proizvoda i kvaliteta online prodavaonice, utječu na lojalnost kupaca i zadovoljstvo. Osim toga, zadovoljstvo i povjerenje utječu na lojalnost. Rezultati također otkrivaju da zadovoljstvo utječe na povjerenje. S druge strane, pokazalo se da kvaliteta proizvoda ne utječe na povjerenje kupaca.
Ograničenja – Budući da ne postoji online baza podataka o kupcima, provedeno je javno online istraživanje s eliminacijskim pitanjima. Uzorak je bio samo iz populacije studenata koji su kupili proizvode putem interneta. Stoga je potreban oprez pri generaliziranju nalaza istraživanja. Uzorak možda ne odražava cijelu populaciju online kupaca diljem svijeta.
Doprinos – Istraživanje doprinosi proširenju postojećeg znanja o tome kako se percepcije kvalitete, zadovoljstva i povjerenja kombiniraju za povećanje lojalnosti u slučaju e-trgovine. To je korak prema proširenju i kontekstualizaciji istraživanja percipirane kvalitete i njezinih ishoda u netradicionalnom istočnjačkom kontekstu. Rad pruža marketinškim stručnjacima vrijedne uvide u percepcije i stavove mladih online kupaca.

Ključne riječi

kvaliteta online prodavaonice; zadovoljstvo; povjerenje; lojalnost; online kupovina;

Hrčak ID:

270694

URI

https://hrcak.srce.hr/270694

Datum izdavanja:

12.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.163 *