Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22598/mt/2021.33.2.165

Identificiranje relevantnih segmenata potencijalnih korisnika chatbota u bankarstvu na temelju ponašanja pri prihvaćanju tehnologije

Mónika-Anetta Alt orcid id orcid.org/0000-0001-9687-3372 ; Babeş-Bolyai University
Vizeli Ibolya ; Babeş-Bolyai University


Puni tekst: engleski pdf 207 Kb

str. 165-183

preuzimanja: 1.622

citiraj


Sažetak

Svrha – Očekuje se da će chatbot tehnologija revolucionirati usluge korisnicima u financijskim institucijama. Međutim prihvaćenost chatbota među korisnicima usluga banaka još je uvijek niska. Stoga je cilj ovog rada identificirati relevantne segmente potencijalnih korisnika bankovnih chatbotova na temelju ponašanja pri usvajanju tehnologije.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni u Rumunjskoj ne temelju neprobabilističke metode uzorkovanja putem online anketnog upitnika. Analizirano je 287 anketnih upitnika primjenom hijerarhijske i k-mean klasterske analize.
Rezultati i implikacije – Analizom su otkrivena tri različita segmenta: Inovatori (26%) koji su visokoobrazovani, mlade žene zaposlene u području poslovne ekonomije; Kasna većina (55%) koju čine mlađe žene s višom stručnom spremom zaposlene u područjima povezanim s uslugama; Kolebljivci (19%) koji su obrazovani, muškarci srednjih godina zaposleni u području poslovne ekonomije. Otkrivene su nove značajne razlike među profilima segmenata potencijalnih korisnika chatbota u bankarstvu vezane uz demografske te varijable ponašanja korisnika usluga u bankarstvu.
Ograničenja – Istraživanje se temelji na nepobabilističkom uzorku prikupljenom u samo jednoj zemlji, a veličina uzorka je prilično mala.
Doprinos – Utvrđeno je da su varijable prihvaćanja tehnologije (percipirana korisnost, percipirana jednostavnost korištenja) proširene s konstruktima kao što su svjesnost o usluzi, percipirani rizik privatnosti i percipirana kompatibilnost, prikladne za potrebe segmentacije korisnika u kontekstu chatbot aplikacija temeljenih na umjetnoj inteligenciji. Istraživanje je otkrilo novi demografski profil inovatora.

Ključne riječi

umjetna inteligencija (AI); chatbot; bankarska industrija; prihvaćenost tehnologije; segmentacija; segmenti korisnika;

Hrčak ID:

270695

URI

https://hrcak.srce.hr/270695

Datum izdavanja:

12.1.2022.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.818 *